سرقت از سه زن بلوچ در پوش مسافرکشی توسط مأموران وابسته به سپاه

مأموران سپاه پاسداران در بلوچستان قصد بی حرمتی و سرقت از سه زن بلوچ در زاهدان را داشتند.سرقت از سه زن بلوچ در پوش مسافرکشی توسط مأموران وابسته به سپاه

عصر روز چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ در زاهدان، دو مأمور مسلح وابسته به سپاه در پوش مسافرکشی، سه زن بلوچ را سوار کرده و قصد داشتند جواهرات آنها را به سرقت ببرند.

یکی از زنان با هوشیاری متوجه نیت شوم پاسداران شده و خودش را از خودروی در حال حرکت به بیرون پرتاب کرد. با فریاد این زن جوان، مردم متوجه عمل ننگین دو پاسدار شدند. مردم خشمگین راه خودرو را در بلوار کشاورز این شهر بستند. پس از محاصره خودرو، یکی از پاسداران به اسارت مردم در آمد و خودروی آنها نیز به دست مردم معترض به آتش کشیده شد.

یک هموطن بلوچ خطاب به پاسداران گفت سزای اهانت به ناموس بلوچ ها این است. یک هموطن دیگر گفت رژیم را سرنگون می کنیم. همه ما بلوچ هستیم و تمام ایران سیستان و بلوچستان است. مرگ بر خامنه ای!

مردم ایران از جنایات این رژیم و به طور خاص تعرض به زنان ایرانی به ستوه آمده و از هر فرصتی برای اعتراض و اعلام مخالفت خود با این حکومت استفاده می کنند.

پیش از این زنان محروم در چابهار یکی دیگر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان در آبان ۹۹ در اعتراض به تخریب منازل مسکونی خود توسط مأموران رژیم دست به یک تجمع اعتراضی زدند.

در تاریخ ۹ آبان ۹۹، بنیاد مسکن و شهرداری با همکاری نیروهای امنیتی در ساعت ۲ بامداد بدون حکم قضایی به منازل مسکونی محله گلشهر چابهار حمله کردند. مأموران حدود ۱۰ منزل مسکونی که مردم در آن سکونت داشتند را خراب کردند.کلیه اسباب و اثاثیه خانگی زنان را تخریب کردند. مأموران در برابر مقاومت و اعتراض ساکنان زنان و کودکان را با شوکر و اسپری فلفل و باتوم مضروب کردند.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «مأموران امنیتی با استفاده از لودر منازل را به همراه اسباب و اثاثیه آن به طور کامل تخریب کرده و برای هموار کردن زمین به داخل رودخانه هدایت کردند. آنها حتی به ساکنان منازل اجازه ندادند که مدارک شناسایی خود، قرآن و کتب دینی، طلا و جواهرات خود را از منازل خارج کنند.»منبع:زنان نیروی تغییر