امام جمعه قزوین: اینکه درمورد حقوق زنان در ایران ایجاد شک و شبهه می شود، فتنه جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه خداوند می فرماید هر کسی که تقوای بیشتری دارد ارزشش بیشتر است، تصریح کرد:

موضوع حیات طیبه مهمترین مقوله الهی در جهان هستی و گمشده انسان است درحالیکه در حیات حیوانی نیازهای جسمانی مد نظر قرار دارد.
ایرنا: نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین گفت: حفظ اهداف و آرمان‌های شهدا در جامعه ضروری است، چرا که شهدا به انقلاب اسلامی حیات و عزت بخشیدند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت کنگره استانی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: زنده نگهداشتن یاد شهدا و حفظ آثار آنها و همچنین تجلیل و تکریم خانواده های شهیدان در واقع پاسداری از اسلام است.

وی با بیان اینکه تکریم مادران و همسران شهدا وظیفه همگانی است، اظهار داشت: دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، سرشار از ایثارگری‌ها و رشادت‌ها است و باید نام شهیدان این دوره‌ها را همیشه ماندگار کرد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه شهدا چراغ راه زندگی ما هستند، افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس هر سرباز و سرداری که شهید یا جانباز شد، یک زن، مادر، همسر یا دختر طمع شهادت را چشید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز کسانی که زنان را در سوریه، یمن و افغانستان به قتل عام می‌رساندند، دم از حقوق زنان می زنند درحالیکه بصیرت دینی به ما می گوید که با نگاه دقیق، این موضوع را بررسی کنید.منبع:انتخاب

آیت الله عابدینی گفت: یکی از فتنه های جهانی برای کشورها به ویژه ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، ایجاد شک و شبهه در مورد حقوق زنان در جامعه است.

وی تصریح کرد: جاهلیت مدرن وقتی شهری را بمباران می کند زنان و کودکان بی دفاع را به خاک و خون می کشد و این همان جاهلیت زمان پیامبر است که دختران را زنده به گور می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه خداوند می فرماید هر کسی که تقوای بیشتری دارد ارزشش بیشتر است، تصریح کرد: موضوع حیات طیبه مهمترین مقوله الهی در جهان هستی و گمشده انسان است درحالیکه در حیات حیوانی نیازهای جسمانی مد نظر قرار دارد.

وی تاکید کرد: خداوند در مورد حیات طیبه می فرماید هر کس کار خوبی انجام دهد ما به او حیات طیبه می دهیم و شهدا از حیات طیبه برخوردارند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه بزرگترین معلم عالم بعد از نبی اکرم و امیرالمومنین علی (ع)، حضرت زهرا است، افزود: بنابراین همه امامان ما حضرت فاطمه زهرا (س) را معلم خود می دانند و حضرت زهرا یک ولی بوده و ولایت سند امامت است.

وی تاکید کرد: موفقیت فرهنگی کربلا پس از عاشورا به دلیل وجود مبارک حضرت زینب(س) بود و سرنوشت جهان در کربلا رقم خورد و این موفقیت کربلا را امام سجاد با همراهی حضرت زینب رقم زدند.

آیت الله عابدینی با اشاره به قدرت زنان در جامعه اسلامی، خاطر نشان کرد:وقتی حضرت زینب(س) با اقتدار در مجلس یزید سخن راند، به خوبی می توان قدرت یک زن را دید.

وی یاد آور شد: هر کجا که یک سردار سلیمانی داریم می بینیم یک زن در نقش مادر، یک زن در نقش یک همسر، یک خواهر و یک دختر وی را همراهی کرده و موفقیت شهدا نتیجه پرورش یافتن در دامن یک زن صالحه بوده است.

امام جمعه قزوین افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران عاملی برای پایداری بیشتر مردم در برابر دشمن است و همه باید به این نکته توجه کنیم.