پرونده اي که بسته نشد!

ارسال کننده : آقای غلامعلی اخلاقی 11آذر

image001

سه ساله بود ٬ چنين نگاه کنجکاوي داشت٬ آنزمان نميدانست که در دوران جواني اسير حکومتي و نظامي خواهد شد که به راحتي آب خوردن جنايت ميکند وآدم ميکشد. او نميدانست که جلادان اسلامي بويژه زنان سنت شکن را با بهانه هاي مختلف پاي چوبه دار ميبرند٬ او را در سحرگاه خونين اول دسامبر ۲۰۱۰ کشتند.

او را به اتهام قتل لاله سحرخيزان همسر محمد خاني فوتباليست معروف دستگير کرده و به اعدام محکوم کردند.
اين پرونده با ابهامات زيادي همراه بود٬ وکيل شهلا٬ خرمشاهي بارها ميگفت که اين پرونده ابهامات فراواني دارد.

فردا اول دسامبر سومين سالروز اعدام شهلا جاهد است. زن جوان و مستقل و متکي به نفسي که هرجا که بود تاثير ميگذاشت حتي در زندان٬ براي زنان و محکومين به اعدام جلسه ميگذاشت٬ در دانشگاه اسم نويسي کرده و از راه دور روانشناسي ميخواند٬ به ديگران روحيه ميداد و بارها در مکالماتي که با هم داشتيم از وضع زنان محکوم به اعدام با من حرف ميزد.

يکبار جلسه اي را سازمان داد و تعداد زيادي از زنان محکوم به اعدام را جمع کرده بود و ما با تلفن در مورد وضع آنها و چگونگي نجات پيدا کردن آنها از اعدام حرف ميزديم. چهار نفر از آن زنان نجات يافتند و خبر آزادي نازنين فاتحي را چند دقيقه قبل از آزاد شدن او از زندان شهلا با هيجان و خوشحالي٬ تلفني بمن گفت٬ او از اين موضوع بسيار خوشحال بود.

شهلا جاهد٬ در دادگاههاي کذايي جمهوري اسلامي با شجاعت ٬ عليه اين سيستم حرف زد و از اينکه زير فشار و شکنجه هاي وحشتناک مجبور به اعتراف شده است.

پرونده قتل لاله سحرخيزان بنا بر نظر وکلاي پرونده٬ هيچگاه درست بررسي نشد. رژيم اسلامي با اعلام اينکه يک زن ديگر يعني شهلا قاتل لاله سحرخيزان بود٬ پرونده را سرهم بندي کرد و در نهايت شهلا را کشت.

عليه حکم اعدام شهلا جاهد٬ کميته بين المللي عليه اعدام کمپين وسيعي راه انداخت. در سراسر جهان عکس و اسم و سرگذشت او را مطرح کرديم. در تلويزيون کانال جديد چند برنامه مستقيم در مورد شهال جاهد و عليه حکم اعدام او داشتيم که با استقبال کم نظيري روبرو ميشد. ديگران هم در اين مورد نوشتند و کا رکردند٬ يک موضوع مهم اين بود که فيلمي در مورد شهلا درست شد که در فستيوالهاي بين المللي نمايش داده شد و از جمله در هلند و سپس رسانه هاي بين المللي زيادي اين فيلم را پخش کردند. شهلا يک چهره جهاني شد٬ دادگاههاي او نه فقط در ايران با علاقه و کنجکاوي فراواني روبرو ميشد ٬ بلکه در سطح بين المللي نيز او را شناختند و سرنوشت اش را تعقيب کردند.

ويدئو کليپ کوتاهي از آخرين کلام شهلا جاهد که توسط فرشاد حسيني تهيه شد وتا کنون نزديک به ۷ ميليون نفر آنرا ديده اند٬ يک نمونه از علاقه افکار عمومي در مورد شهلا جاهد است.

او بارها از زندان بمن زنگ ميزد وباهم حرف ميزديم٬ شهلا بمن ميگفت اگر آزاد شدم ميام همکار تو در مبارزه عليه اعدام ميشوم. او بارها برايم آواز ترکي خواند و بارها فقط به اين دليل زنگ ميزد که دلتنگ بود و ميخواست باهم درد دل کنيم.

سه سال قبل در اطاق کارم٬ تلفنم زنگ زد و شهلا از من خداحافظي کرد: او ميگفت٬ مينا تو هر چه در توان داشتي کردي اما بايد بگويم امروز آخرين روز است و من گريه ميکردم و او مرا دلداري ميداد …

سه سال قبل از ساعت ۱۲ شب به وقت آلمان خانواده اش را همراهي کردم ٬ ملاقات آخر با شهلا چند ساعت قبل انجام گرفته بود و نيمه هاي شب روانه زندان اوين شدند٬ من در کنار آنها صداها را مي شنيدم و صداي ضجه و التماسهاي مادرش را مي شنيدم. من شنيدم که گفتند يک ماشين آمد و مسئول اجراي احکام در آن بود و يا يک ماشين ديگر آمد و وکيل شهلا پياده شد و سپس ماشين خانواده محمد خاني و صداي فرياد مادر شهلا و خواهرانش را مي شنيدم و سپس سکوت و يکي از اقوام شهلا بمن گفت٬ ديگر تمام شد.

آري حکومت اسلامي ايران با سبعيت يک زن را کشت و بقول خودشان اعلام کردند٬ ديگر اين داستان تمام شد. اما پرونده شهلا هنوز باز است٬ اين پرونده قتل در کنار هزاران قتل و اعدام ديگر بايد روزي بررسي شود و در مورد اين زن و شخصيت و رفتارش و همچنين نظام نکبت اسلامي و سيستم قضايي که با شکنجه و تهديد به تجاوز و کتک زدن اقرار گرفت و سپس کشت٬ بايد بعد از سرنگوني اين حکومت خون و جنايت اسلامي کار کرد. من به شهلا قول داده ام٬ در مورد زندگيش فيلمي درست بشود٬ فيلمي از طرف فيلمسازان سرشناس بين المللي٬ اميدوارم روزي اين قول عملي شود تا در دنيا ميليونها نفر آن فيلم را ديده و بشريت به حال مردم ايران در دوره سياه فاشيسم اسلامي گريه کند.

مينا احدي
۱ دسامبر ۲۰۱