ممانعت اطلاعات اهواز از مرخصی استعلاجی زندانی سیاسی نجات انورحمیدی کارون

اطلاعات اهواز از مرخصی استعلاجی زندانی سیاسی خانم نجات انورحمیدی کارون، با بیش از ۶۲ سال سن و برغم وضعیت وخیم جسمی، ممانعت بعمل می آورد.ممانعت اطلاعات اهواز از مرخصی استعلاجی زندانی سیاسی نجات انورحمیدی کارون

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام یکشنبه ۷دیماه۹۹، زندانی سیاسی نجات انورحمیدی محبوس درزندان سپیدار اهواز در حالیکه به بیماری تیروئید، فشار خون و چربی خون بالا مبتلا است، همچنین بیماری چشم دارد و بینایی او در خطر است، اما اطلاعات اهواز درمقابل اعزام او به مرخصی استعلاجی ممانعت بعمل آورده و مخالفت کرده است.

طی هفته گذشته هیئتی شامل شماری از مسئولان قضایی به بند زندانیان زن سپیدار اهواز مراجعه کردند. یکی از افراد هیأت به این زندانی سیاسی گفته است که به دلیل اتهام وی، اطلاعات موافق مرخصی او نیست.

این زندانی سیاسی همچنین در اردیبهشت ۹۹ به کرونا مبتلا شد.

لازم به ذکر است که خانم انورحمیدی مدت ۲ سال است با وجود بیماریهای سخت در زندان محروم از حتی یک روز مرخصی برای درمان و پیگیریهای پزشکی خود بوده است.

زندانی سیاسی نجات انورحمیدی کارون، متولد ۱۳۳۷، پیش از این در سال ۱۳۶۰به اتهام هواداری از مجاهدین خلق دستگیر و به مدت ۲ سال و ۴ ماه در زندانهای مختلف ایران زندانی بود.

او بار دوم در سال ۱۳۹۶ به اتهام هواداری از مجاهدین خلق دستگیر شد و همراه با او همسر و دخترش نیز بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.

خانم انورحمیدی توسط قاضی به اتهام «عضویت در گروههای اینترنتی معاند» و «تبلیغ علیه نظام» به ۵ سال زندان محکوم شده است.

نجات انورحمیدی در اسفند ۹۷ جهت تحمل محکومیت ۵ ساله خود بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل گردید.

اما پس از چندی به او اطلاع دادند که وی و همسرش به اتهام«عضویت در مجاهدین خلق» و «تبلیغ علیه نظام» توسط قاضی اکبر محمدی در شعبه ۴ دادگستری اهواز به ۱۵ سال حبس دیگر نیز محکوم شده اند.

این اتهامات همان موارد مندرج در پرونده اول است که حکم آن صادر شده است. خانم نجات انورحمیدی در دفاعیات خود در دادگاه به این نکته اشاره کرده و تصریح کرد که اتهام جدیدی در این پرونده برعلیه وی وجود ندارد.

حکم ۱۵ سال محکومیت این زوج کهنسال، هم اکنون به دیوان عالی کشور ارسال شده و با وجود گذشت چند ماه، هنوز پاسخ آن نیامده است.​