فشار عصبی، به پارگی دیسک مهره راحله احمدی منتهی شد

راحله احمدی، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین در پی مشکلات پزشکی ناشی از فشار عصبی دچار پارگی دیسک شده است.

این فشار عصبی در پی تبعید صبا کردافشاری، دختر خانم احمدی به زندان قرچک ورامین صورت گرفته است. راحله احمدی از بهمن‌ماه ۹۸ دوران محکومیت ۳۱ ماهه خود را در در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند. دخترش صبا کردافشاری نیز که از خردادماه ۹۸ دوران محکومیت خود را در این بند سپری می‌کرد، در تاریخ ۱۹ آذرماه به زندان قرچک ورامین تبعید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، راحله احمدی، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین در پی مشکلات پزشکی ناشی از فشار عصبی دچار پارگی دیسک شد.

روز پنج‌شنبه ۴ دی‌ماه خانم احمدی جهت انجام ام‌آرآی به بیمارستان امام خمینی تهران اعزام شد. در جریان این اعزام به وی گفته شده که به دلیل فشار عصبی، دیسک بین مهره‌ها پاره شده و مهره‌های ۳ و ۴ کمر وی نیز آسیب دیده است. پرونده پزشکی این فعال مدنی به پزشک متخصص ارسال شده و باید تا ۱۰ روز منتظر جواب وی بمانند. مشکلات پزشکی خانم احمدی در شرایطی است که وی از اعزام به مرخصی استعلاجی نیز محروم است.
راحله احمدی در پی تبعید دخترش صبا کردافشاری به زندان قرچک ورامین با مشکلات پزشکی ناشی از فشار عصبی مواجه شده و برای راه رفتن نیازمند به استفاده از واکر شده است.

راحله احمدی در تاریخ ۱۹ تیرماه ۹۸ بازداشت و پس از تفهیم اتهام در دادسرا ابتدا به قرنطینه زندان قرچک ورامین و نهایتا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین موسوم به بند ۲-الف منتقل شد. خانم احمدی نهایتاً در تاریخ ۲۱ تیرماه با پایان مراحل بازجویی به زندان قرچک بازگردانده شد و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات راحله احمدی در تاریخ ۱۹ آذرماه ۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند»” به ۳ سال و شش ماه حبس، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” به ۸ ماه حبس و در مجموع به ۴ سال و ۲ ماه حبس محکوم شد. وی از بابت اتهام “تشویق به فساد از طریق کشف حجاب در اماکن عمومی و انتشار آن در فضای مجازی” نیز تبرئه شد.

از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با رسانه های «معاند»” در خصوص خانم احمدی قابل اجرا بود. این حکم نهایتا با عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای، به به ۲ سال و هفت ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.
راحله اصل احمدی نهایتا در تاریخ ۲۶ بهمن ۹۸ پس از حضور در شعبه ۳ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

صبا کردافشاری، فعال مدنی زندانی و دختر راحله احمدی نیز دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند. خانم کردافشاری پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۲۴ سال حبس تعزیری که ۱۵ سال از آن به عنوان مجازات اشد قابل اجراست محکوم شده است.

FacebookTwitterاشتراک گذاری​