ساختارقامتی بانوان روستایی نیاز به بررسی تخصصی‌تر

ایسنا/زنجان معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در فاز اول و دوم طرح ساختارقامتی بانوان روستایی ۳۰۰۰ نفر از بانوان در ۳۰ روستا تحت پوشش قرار گرفتند.ساختارقامتی بانوان روستایی نیاز به بررسی تخصصی‌تر

شهلا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح ساختارقامتی بانوان روستایی، اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی ناهنجاری‌های قامتی بانوان و نیز اصلاح آن از سال ۹۷ طی فازهای مختلفی در استان زنجان به اجرا گذاشته شده ‌است.

وی افزود: در فازهای اول و دوم این‌ طرح نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در ۳۰ روستا غربال‌گری شده و تمرینات اصلاحی را دریافت کردند که این تمرینات برای افرادی که حرکات اصلاحی را به خوبی انجام داده بودند، نتیجه خوبی داشت.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح ساختارقامتی بانوان روستایی تا سال ۱۴۰۴ در استان زنجان به اجرای گذاشته خواهد شد، تصریح کرد: در فاز ۳ و ۴ این طرح در نظر داشتیم ۱۶۰ روستا و ۵۰۰۰ نفر از بانوان روستایی را تحت پوشش‌ قرار دهیم که با توجه به شیوع ویروس کرونا، این تعداد به ۸۰ روستا و ۲۰۰۰ نفر کاهش یافت.

کاظمی با اشاره به اجرای طرح سراسری آموزش و توانمندسازی مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس بانوان ادامه داد: طرح آموزش و توانمندسازی مربیان با هدف توانمندسازی مهارتی مربیان گروه آمادگی جسمانی و پیلاتس بانوان، در راستای شناسایی و اصلاح ساختار اسکلتی و عضلانی زنان و دختران روستایی و عشایری اجرا می‌شود.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، عنوان کرد: ۳۵ نفر از مربیان استان زنجان نیز در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد تا بعد از اتمام آموزش، خود به صورت تخصصی به اصلاح ساختارقامتی بانوان و ارتقای تندرستی و نشاط بانوان از طریق ورزش بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های ساختارقامتی برای سلامتی بانوان جامعه مفید است و امیدواریم بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شبکه‌های بهداشت مناطق نیز برای تشویق و ترغیب بانوان در راستای شرکت در این طرح‌ها همکاری‌های لازم را داشته‌ باشند.

انتهای پیام