انتشار متن نامه استعفای هیات دوچرخه‌سواری ارومیه: منع دوچرخه‌سواری زنان در ورزشگاه و توهین به مربیان زن

با گذشت چند روز از استعفای دسته جمعی اعضای هیات دوچرخه‌سواری ارومیه، انتشار تصویر نامه رییس این هیات نشان می‌دهد این افراد در اعتراض به ممنوعیت دوچرخه سواری زنان در ورزشگاه‌های ارومیه و اهانت مدیران ورزشی این شهر به مربیان زن، استعفا کرده‌اند.

جعفر کرباسی، رییس هیات دوچرخه سواری ارومیه، در نامه استعفا خطاب به محمدرضا اسدی، رییس هیات دوچرخه سواری آذربایجان غربی تاکید کرده که «یکی از مسئولان ورزشگاه در کمال وقاحت و بی‌شرمی به کارت مربیان و سخت‌کوشان بی‌منت اهانت کرده» و گفته «با کارت مربیان می‌دهم بچه‌های خودشان را تمیز کنند و در دستشویی بیاندازند.»

رییس هیات دوچرخه‌سواری ارومیه در این نامه تاکید کرده است «وقتی دوچرخه سواری زنان خارج از شرایط عمومی کشور در شهر ما[ارومیه] محدود به سلیقه برخی مدیران می‌شود» این به معنای اعمال «سلیقه مدیران رانتی و سفارشی» است. او تاکید کرده که چنین مدیرانی «دغدغه‌ای جز میز ریاست و حفظ آن ندارند».

جعفر کرباسی در ادامه این نامه نوشته که «اینجانب به همراه کابینه اجرایی هیات دوچرخه‌سواری شهرستان ارومیه به صورت دسته‌جمعی درخواست استعفای خود را در راستانی حمایت از جایگاه مربیان سختکوش و بانوان دوچرخه‌سواری ارومیه» و فشارهای اداره ورزش و جوانان ارائه می‌کنیم.​