اعدام دو زن و چهار مرد در زندان یزد

ارسال کننده : آقای محمود نعیمی 4آذر

edam-zanan

حقوق بشر ایران، ۲ آذر ماه ۱۳۹۲: به گزارش تارنمای رسمی‌ دادگستری استان یزد بامداد پنجشنبه ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۲ شش زندانی، در بین‌شان دو زن، در زندان مرکزی یزد به دار آویخته شدند.

تارنمای رسمی‌ دادگستری در مورد هویت و اتّهام این افراد نوشت:

” به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان یزد محکوم علیه عبدالعزیز ع به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری مقدار 18 کیلو تریاک و حمل و نگهداری ده کیلو کراک و اعتیاد به تریاک به موجب دادنامه صادره از دادگاه انقلاب اسلامی ابرکوه به اعدام محکوم گردیده بود. همچنین محکوم علیه سعید- ب به اتهام حمل و نگهداری 52 کیلوگرم مواد مخدر حاوی ترکیبات مرفین به موجب دادنامه صادره از دادگاه انقلاب یزد به اعدام محکوم شده بود.

محکوم علیه دیگری به نام سیروس- س نیز به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری 306 کیلوگرم هروئین فشرده و استعمال تریاک به موجب دادنامه صادره از سوی ادگاه انقلاب یزد به اعدام محکوم گردیده بود. همچنین محکوم علیه ابوالفضل – الف به اتهام نگهداری یک کیلوگرم هروئین دستگیر و به موجب دادنامه صادره از دادگاه انقلاب یزد به اعدام محکوم گردیده بود.

خانمها الف- الف و ر- ع نیز به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری 31 کیلوگرم هروئین فشرده دستگیر و به موجب دادنامه صادره از دادگاه انقلاب اسلامی یزد به اعدام محکوم و حکم آنها اجرا گردید ”

لازم به ذکر است که گزارش‌های متعددی مبنی بر شکنجه، ایتراف اجباری و دادرسی غیر عادلانه در مورد زندانیان متهم به قاچاق مواد مخدر در ایران وجود دارد.