زندانی سیاسی حدیثه صبوری در زندان اوین از رسیدگی های پزشکی محروم می باشد

زندانی سیاسی حدیثه صبوری در بند زنان زندان اوین از رسیدگی های پزشکی محروم می باشد و به خدمات پزشکی و درمانی دسترسی ندارد.زندانی سیاسی حدیثه صبوری در زندان اوین از رسیدگی های پزشکی محروم می باشد

حدیثه صبوری، ۴۴ساله، متأهل و دارای ۳فرزند می باشد. وی از بیماریهای متعددی رنج می برد. به طور مشخص وی در سال ۱۳۹۴ تحت عمل جراحی قرار گرفت و بخشی از روده او بریده شد.

خانم صبوری در جریان اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در منطقه آریاشهر تهران بازداشت شد. وی در ابتدا به بازداشتگاه مخوف خیابان وزراء منتقل شد.

پس از تحمل سه روز حبس انفرادی در آن بازداشتگاه، خانم صبوری به یکی از بندهای امنیتی در زندان اوین منتقل شد. وی ۸ روز در سلول انفرادی و تحت بازجویی های فشرده قرار داشت.

زندانی سیاسی حدیثه صبوری متعاقباً به زندان قرچک اعزام شد. وی در اواخر شهریور ۹۷ با تودیع قرار وثیقه به طور موقت تا اتمام مراحل دادرسی از زندان ترخیص شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران وی را به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم نمود.

زندانی سیاسی حدیثه صبوری بار دوم در آذرماه ۹۸ به دلیل فعالیت هایش در اینستاگرام بازداشت شد. مأمورین امنیتی با حمله به منزل وی در آریاشهر وی را بازداشت و به بند ۲الف سپاه در زندان اوین منتقل کردند، جایی که او به مدت یک هفته تحت بازجویی قرار داشت. بعد از گذشت یک هفته وی با تودیع قرار وثیقه به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به طور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد. اما یک هفته بعد از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۳سال و ۳ماه و ۱۰روز حبس تعزیری محکوم شد. با اعلام اعتراض و درخواست تجدیدنظر در این پرونده، به خانم صبوری اعلام شد که حق خروج از شهر و مسافرت به شهرهای دیگر کشور را ندارد.

در اواخر خردادماه ۱۳۹۹، در حالی که خانم صبوری در انتظار تشکیل دادگاه تجدیدنظر بود، او را با یک تماس تلفنی به دادسرای امنیتی زندان اوین فراخوانده و در همانجا بازداشت و به بند زنان اوین منتقل کردند تا دوران حبس خود را شروع کند.