فراخوان به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی در زندان قرچک

جان زندانیان سیاسی زهرا صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پور در خطر جدی استجان زندانیان سیاسی
بنا به یک گزارش موثق جان زندانیان سیاسی در زندان قرچک در خطر جدی قرار دارد. کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران به اقدام فوری جهت نجات جان این زندانیان فراخوان می دهد.

مهدی محمدی، رئیس زندان قرچک و معاون او، زنی به نام میرزایی، با اجیر کردن زنان زندانی عادی با جرائم خطرناک تلاش دارند با ایجاد صحنه‌های درگیری و حمله جمعی به زندانیان سیاسی زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی و زندانی سیاسی دیگر فروغ تقی پور، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و یا به قتل برسانند.

در این گزارش موثق مورخ ۱۰ شهریورماه ۹۹ همچنین گفته شده است: «برخی زنان زندانی عادی گفته اند که رئیس زندان ما را اجیر کرده است تا این زندانیان را کتک بزنیم و با آنها درگیر شویم اما نمی دانیم به چه علت بایستی این کار را بکنیم چرا که این سه زن بسیار آرام و مهربان هستند و آزارشان به کسی نرسیده است.»

منبع این گزارش افزود: «به این سه زن زندانی از جانب رئیس زندان ابلاغ شده اجازه صحبت با سایر زندانیان را ندارند. چون ممکن است در صورت ادامه ارتباط و صحبت، آنان نیز هوادار مجاهدین شوند. خانم صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پور برخی روزها مجبور می شوند برای اینکه از جانب زنان اجیر شده مورد تهدید و حمله قرار نگیرند، بند را ترک کرده و به کارگاه بروند. این سه زندانی سیاسی به طور مداوم در معرض فحش های رکیک از جانب عوامل زندان قرار دارند.»

خانم صفایی به مسئولان زندان شکایت کرده و گفته است:‌ «ما اینجا احساس امنیت جانی نداریم و شب‌ها در اتاق یا هنگام رفتن به سرویس بهداشتی هم احساس امنیت نمی‌کنیم.»

زهرا صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پور در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۹۸، بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات (بند ۲۰۹زندان اوین) منتقل و در آخرین هفته فروردین ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک تبعید شدند.

زهرا صفایی یکی از این زنان تبعید شده به قرچک از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ زندانی سیاسی بود. وی در سال ۱۳۸۵ مجدداً دستگیر و در سال ۱۳۸۸ به زندان قزوین تبعید شد. پدر زهرا صفایی یکی از بازاریان سرشناس تهران بود که در سال ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق اعدام شد.

زهرا صفایی پیشتر در تاریخ ۲۴خرداد۹۹ در زندان قرچک ورامین از طرف چند زندانی اجیر شده وزارت اطلاعات مورد تهدید به حمله و قتل قرار گرفته بود.

مجدداً در روز ۶ شهریورماه، وی مورد تهاجم دو زن اجیر شده توسط رییس زندان واقع شد و تنها با دخالت سایر زندانیان او نجات پیدا کرد.

دو زنی که به خانم صفایی حمله کردند از زندانیان خطرناک متهم به سرقت و قاچاق مواد مخدر هستند. یکی از آنها زینب قنبرنژاد، ۴۴ساله اهل تهران، و دیگری نرگس امیرعلی، ۴۲ساله اهل تهران، می باشند.

در حال حاضر شرایط برای این زندانیان به شدت غیرقابل تحمل و خطرناک شده و جان زندانیان سیاسی در زندان قرچک در خطر جدی قرار دارد. قتل زندانیان سیاسی به دست مجرمان خطرناک یکی از شیوه های شناخته شده رژیم ملایان می باشد.

پیش از این در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، زندانی سیاسی ۲۱ساله، علیرضا شیرمحمدعلی که در جریان اعتراضات دستگیر شده بود در زندان تهران بزرگ (فشافویه) به دست مجرمان خطرناک به قتل رسید.