گزارشی از آخرین وضعیت مریم حاجی حسینی؛ دو هفته بی‌خبری پس از انتقال

مریم حاجی حسینی، متهم امنیتی از حدود دو هفته پیش از بند زنان زندان اوین به محل نامعلومی منتقل شده است. از سرنوشت او پس از این انتقال اطلاعی در دست نیست.

این بی خبری و عدم پاسخگویی مسئولین نسبت به سرنوشت این زندانی باعث نگرانی خانواده و نزدیکان وی شده است. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خانم حاجی حسینی که از حدود یک سال پیش به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد، اردیبهشت ماه امسال در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم حاجی حسینی، متهم امنیتی از حدود دو هفته پیش از بند زنان زندان اوین خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بر اساس برخی نشانه ها، احتمال داده می شود خانم حاجی حسینی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده باشد؛ با این حال تا زمان تنظیم این گزارش تایید این موضوع برای هرانا بصورت مستقل مقدور نشد. انتقال خانم حاجی حسینی به مکان نامعلوم و بی‌خبری از وضعیت وی باعث نگرانی خانواده نسبت به وضعیت ایشان شده است.
مریم حاجی حسینی حدود یک سال پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او نهایتا حدود ۶ ماه بعد در فروردین‌ماه امسال با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مریم حاجی حسینی در تاریخ ۳ اردیبهشت ۹۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. در این جلسه دادگاه اتهامات افساد فی‌الارض و جاسوسی برای اسرائیل از جمله اتهامات مطروحه علیه خانم حاجی حسینی بود. از حکم صادره و جزئیات آن تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

مریم حاجی حسینی متولد ۱۳۵۱ است و هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین بسر می‌برد.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی خود طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزییات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.
هرانا پیشتر در تاریخ ۱۵ تیرماه امسال در گزارشی به شرح وضعیت بند زنان زندان اوین، معرفی زندانیان ساکن این بند و ارائه نقشه طبقات مختلف این بند جهت آشنایی بیشتر با این محل پرداخت.​