«برخورد سخت» با کسانی که به زنان «تعدی» می‌کنند: ۹سال زندان برای پدر و قاتل رومینا اشرفی!

-مادر رومینا اشرفی ۱۳ساله که به طرز فجیعی توسط پدرش در خواب با داس سر بریده شد، گفته است: «بعد از ۱۵ سال زندگی مشترک، هیچ علاقه و امیدی به ادامه زندگی با همسرش که این بلا را سر آنها آورده، ندارد و نگران جان تنها پسر و خانواده‌اش است.»

-مادر رومینا: «در همین مدت کوتاه بار‌ها خانواده همسرم، من و فرزند خردسالم را تهدید کرده‌اند و با وجود آن که صلاحیت لازم را ندارند، قصد گرفتن کودک خردسالم را دارند.»

مادر رومینا اشرفی از صدور رأی ۹ سال زندان برای پدر و قاتل رومینا اشرفی توسط دادگاه خبر داد. وی خواستار تجدید نظر در این حکم شده و گفته که از بازگشت همسرش به روستا و جان خود و تنها فرزندش بیمناک است.

رومینا دختر ۱۳ ساله‌ خردادماه امسال توسط پدرش با داس سربریده شد. این جنایت به شدت افکار عمومی را متأثر و خشمگین کرد.

رعنا دشتی مادر رومینا اشرفی دختر نوجوانی که توسط پدرش با داس به قتل رسید، به خبرگزاری ایلنا گفته است که دادگاه رأی ۹ سال زندان برای پدرش و دو سال زندان برای بهمن خاوری پسری داده که رومینا را از خانه فراری داده بود!

مادر رومینا به رأی صادر شده اعتراض کرده و خواستار تجدید نظر آن در «دیوان عالی کشور» شده است.

صدور تنها ۹ سال زندان برای پدر رومینا اشرفی در حالی که شاکی پرونده مادر وی بوده، به ترس و نگرانی رعنا دشتی دامن زده است. مادر رومینا گفته که با وجود تاکیدات مقامات قضایی از «رسیدگی ویژه» به این پرونده، رای دادگاه «ترس و وحشت» به جان من و خانواده‌ام انداخته است.

وی گفته که «دیگر نمی‌خواهم شوهرم به روستا بازگردد.»

مادر رومینا اشرفی ۱۳ ساله که به طرز فجیعی توسط پدرش در خواب با داس سر بریده شد، گفته است: «بعد از ۱۵ سال زندگی مشترک، هیچ علاقه و امیدی به ادامه زندگی با همسرش که این بلا را سر آنها آورده ندارد و نگران جان تنها پسر و خانواده‌اش است.»

وی گفته که اگر پدر رومینا قصاص نشود، باید «زندانی یا تبعید» شود چرا که در غیر اینصورت «هیچ امنیتی» برای او و اطرافیانش قابل تصور نیست.

آنگونه که رعنا دشتی شرح داده، «در همین مدت کوتاه بار‌ها خانواده همسرم، من و فرزند خردسالم را تهدید کرده‌اند و با وجود آنکه صلاحیت لازم را ندارند، قصد گرفتن کودک خردسالم را دارند.»

حکم ۹ سال زندان برای پدر قاتلی که کودک ۱۳ ساله‌ی خود را به قتل رسانده، در حالی صادر شده که علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بطور تلویحی خواستار «برخورد سخت» با کسانی شده بود که تعدی به زن را حق خود می‌دانند.

در پی واکنش گسترده‌ و خشم افکار عمومی به قتل فجیع این دختربچه، حساب توئیتری «ریحانه» که منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی است از قول علی خامنه‌ای نوشت: «جامعه هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ اخلاقی باید با کسانی که تعدّی به زن را حقّ خودشان می‌دانند، برخورد سخت بکند؛ قانون هم باید در این زمینه مجازات‌های سختی را پیش‌بینی کند.»

حالا دادگاه با صدور حکم ۹سال زندان با پدر قاتل رومینا «برخورد سخت» کرده است!

همچنین صدور این حکم در حالیست که بر اساس قانون مجازات اسلامی، پدر به نوعی مالک فرزند به شمار می‌رود و در صورتی که وی را به قتل برساند، تنها با پرداخت دیه و زندان، پرونده قتل بسته می‌شود.

رومینا اشرفی ۱۳ ساله ساکن روستای سفید سنگان لمیر در تالش اول خردادماه امسال توسط پدرش به دلیل علاقمند شدن به یک پسر به قتل رسید. در خبرها اعلام شده بود که پدر رومینا پیش از ارتکاب این جنایت درباره مجازات پدری که دخترش را به قتل برساند کسب اطلاع کرده بود!

صدور این حکم همزمان شده است با موج وسیع افشاگری‌ درباره آزارهای جنسی و تجاوز به زنان در توئیتر فارسی که پای چهره‌های سرشناس هنر، اساتید دانشگاهی، آموزگاران مدارس و کلاس‌های کنکور و حتی برخی مدافعان حقوق زن نیز در آن به میان آمده است.

با وجود این افشاگری‌های گسترده، حالا صدور تنها ۹ سال زندان برای قتل یک دختربچه، می‌تواند تأیید دیگری بر ابعاد گسترده‌ی فقدان عدالت و قوانین ضدزن در جمهوری اسلامی باشد. در حالی که مجازات قتل یک دختربچه فقط ۹ سال زندان است، زنان آسیب‌دیده از آزار و اذیت‌ و سوء استفاده‌های جنسی و همچنین تجاوز نمی‌دانند دادخواهی خود را به کدام دادگاه ببرند که ضدزن و خود بانی و مشوق جرائم زن‌ستیز نباشد!