تداوم بازداشت و بلاتکلیفی ناهید فتحعلیان در بند زنان زندان اوین

ناهید فتحعلیان، معلم بازنشسته با گذشت بیش از ۴ ماه از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد. خانم فتحعلیان در تاریخ ۲۶ فروردین امسال، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند روز بازجویی به بند زندان اوین اوین منتقل شد

اما در تاریخ ۲۰ اردیبهشت جهت ادامه بازجویی‌ها به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این معلم بازنشسته نهایتا حدود سه هفته پیش با اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناهید فتحعلیان، معلم بازنشسته با گذشت بیش از ۴ ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد.

خانم فتحعلیان در تاریخ ۲۶ فروردین ۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او پس از چند روز بازجویی به بند زندان اوین اوین منتقل شد اما در تاریخ ۲۰ اردیبهشت جهت ادامه بازجویی‌ها به یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این معلم بازنشته نهایتا حدود سه هفته پیش با اتمام مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد.
گفته می‌شود وی در جریان مراحل بازجویی در خصوص مواردی ازجمله پخش پوستر و تراکت‌هایی با محتوای “فعالیت تبلیغی علیه نظام” تحت بازجویی قرار گرفته است.

بازداشت ناهید فتحعلیان همراه با بازداشت دستکم ۱۷ شهروند دیگر با اتهامات مشابه بوده است.

اتهام مشترک این شهروندان علیرغم پرونده‌های جداگانه “همکاری با یکی از سازمان‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران)” عنوان شده است.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۵ تیرماه امسال در گزارشی به شرح وضعیت بند زنان زندان اوین، معرفی زندانیان ساکن این بند و ارائه نقشه طبقات مختلف این بند جهت آشنایی بیشتر با این محل پرداخت.​