زنان خانه‌دار، بیشترین مبتلایان کرونا در قزوین هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیشترین گروه مبتلایان به ویروس کرونا را در استان زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند‌.کرونا: ۷ استان در وضعیت قرمز، قرنطینه روستاهای هرمزگان | رادیو زمانه
پیمان نامدار افزود: پس از زنان خانه‌دار، کارگران و کارمندان بانک‌ها و مشاغل آزاد بیشترین گروه‌های مبتلا به ویروس کرونا در استان هستند.
نامدار با بیان اینکه هم‌اکنون مجموع آمار بیماران حاد تنفسی در استان قزوین به بیش از 280 نفر رسیده است، اظهار داشت: از این تعداد ۶۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. این مسئول یادآور شد: در حال حاضر بیشترین مبتلایان به بیماری کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری هستند، مربوط به شهرستان‌های قزوین، البرز و تاکستان است و میزان فوتی‌ها از دوم مردادماه تاکنون به طور میانگین روزانه یک تا هشت مورد گزارش شده است. نامدار خاطرنشان کرد: در حال حاضر قزوین، تاکستان و البرز در وضعیت قرمز، بوئین‌زهرا و آبیک در وضعیت نارنجی و هشدار و آوج در وضعیت زرد قرار دارند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، یادآور شد: تصمیم ستاد ملی کرونا بر این است که عزاداری‌ها با تصمیمات و پروتکل‌های ابلاغی ستاد و مباحثی که بارها در کمیته‌ها و جلسات مختلف مطرح شده است، برگزار شود و باید شهروندان و مسئولان هیئت‌های مذهبی به این موضوع توجه داشته باشند.