گفتگوی اختصاصی با فاطمه وکیلی مادر زندانی سیاسی مجید اسدی پس از گذشت ۱۵ روز از انتقال

آنچه از نظرتان میگذر گفتگوی اختصاصی با خانم فاطمه وکیلی مادر زندانی سیاسی مجید اسدی پس از گذشت ۱۵ روز از انتقال مجید به بند ۲۰۹ اوین و پرونده سازی جدید برعلیه این جوان زندانی سیاسی می‌باشد.گفتگوی اختصاصی با فاطمه وکیلی مادر زندانی سیاسی مجید اسدی پس از گذشت ۱۵ روز از انتقال

کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، گفتگویی با خانم فاطمه وکیلی، مادر زندانی سیاسی مجید اسدی درباره آخرین وضعیت این زندان انجام داده است که متن این گفتگو ذیلا را ملاحظه می‌کنید:

در شروع برای ما درباره دستگیری و دوران حبس فرزندتان توضیح بدهید؟

«اولین بار مجید در ۱۳تیرماه سال ۸۷بازداشت شد که به مدت پنجاه روز در ۲۰۹ اوین بود. بعد از تشکیل دادگاه به پسرم چهار سال زندان به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام صادر کردند. مجید چهار سال در زندان اوین بود که طی این مدت مشکلات جسمی حادی در او بروز پیدا کرد. از جمله التهاب ستون فقرات و مشکلات گوارشی و ضخیم شدن شبکیه چشم که هر کدام نیاز به پیگیری های مداوم پزشکی برای درمان داشت. سال ۹۴ مجید از زندان آزاد شد و مجددا در سال ۹۵ دستگیر شد. در حالیکه طی این مدت کاملا درگیر مسائل درمانی پدرش بود.

روز ۳۰بهمن ماه ۹۵شبانه به منزل ما آمدند و مجید را بردند که تا یک ماه از او اطلاعی نداشتیم.

از بابت این دستگیری هم به مجید ۶ سال زندان و ۲سال تبعید به برازجان با همان اتهام سابق یعنی «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» دادند.

حالا بعد از ۳ سال و نیم، باتوجه به قانون جدید، حکم آزادی مجید در ۳۱ تیرماه امسال شد و او را به اجرای احکام اوین بردند و حکم آزادی اش را امضا کرد. ولی روز چهارشنبه اول مردادماه در یک تماس کوتاه از زندان رجایی شهر گفت که او را به بند ۲۰۹ اوین می برند و اطلاعات مانع آزادی او شده».

به چه علت فرزند شما را از زندان رجایی شهر به ۲۰۹ اوین منتقل کردند؟

«خانواده های آقای امیرخیزی و پیام شکیبا چندبار به مراجع قضایی مراجعه کردند ولی هیچ پاسخی نگرفتند و بلاتکلیف هستند. به دادسرای اوین مراجعه کردیم و پاسخی نگرفتیم. در واقع آنها را بلاتکلیف نگه داشته اند. خود مجید هم از اتهامش خبری ندارد».

آیا از وضعیت کنونی فرزندتان اطلاعی دارید؟

«دو روز پیش (روز سه شنبه ۱۴ مردادماه ۹۹) بعد از بیش از ۱۰ روز بی خبری، مجید تماس گرفت. بشدت حالش بد بود و گفت که در انفرادی ۲۰۹ نگه داشته شده، بینایی چشم راستش کم شده و وضعیت جسمی مناسبی ندارد. از طرفی هیچ اطلاعی هم از علت بازداشت مجددش ندارد. در حال حاضر خانواده به شدت نگران وضعیت او هستند. مجید نیاز شدید به درمان پزشکی دارد».

از بیماری های مجید و مشکلات او قدری بیشتر برایمان توضیح بدهید.

«مجید التهاب شدید ستون فقرات دارد که به خاطر فشارهای زندان ایجاد شده. او پس از آزادی اش تحت درمان پزشکی بود و پرونده پزشکی اش به دلیل دستگیری نیمه کاره ماند. از طرفی به خاطر ضخیم شدن شبکیه چشم راستش، طبق نظر پزشک متخصص باید هر سه ماه یکبار تحت معاینه قرار بگیرد. چون این بیماری بسیار حاد شده، عدم پیگیری و درمانش عواقب جبران ناپذیری دارد. دکتر تاکید کرده که اصلا نباید فشار عصبی به او وارد شود. در زندان رجایی شهر هم مشکل کیست کبدی داشت که البته به خاطر ممانعت رئیس زندان از اعزام زندانیان سیاسی به بیمارستان، امکان پیگیری و ازمایشات بعدی اش وجود نداشت. ما بشدت نگران سلامت او هستیم.

الان نیاز است که یکسری پیگیریهای پزشکی برای او انجام شود. مجید تا قبل از انتقالش به ۲۰۹ بیماری شدیدی با علائم کرونا داشت. مستمر سرفه می کرد و حال عمومی اش خوب نبود و نگرانش بودیم. هنوز سلامتش را بدست نیاورده بود که به ۲۰۹ اوین منتقل شد. بدن او بسیار ضعیف شده باید سریعا آزاد شود که بتواند سلامتش را بدست بیاورد».

خواسته و پیام شما خطاب به هموطنان و ارگانهای حقوق بشری چیست؟

«پیام من که جگرگوشه ام الان کنج سلول ۲۰۹ از بیماری رنج می کشد، به وجدان های بیدار و هم وطنانم اینست که صدای ما را بشنوند و بدانند که خانواده زندانی های سیاسی تحت چه فشاری هستند و بی عدالتی در حقشان اعمال می شود.

از سازمان های حقوق بشری هم خواهش میکنیم صدای ما باشند. چون واقعا خانواده و خود مجید تحت فشار هستیم. مجید باید سریعا آزاد شود».