خودکشی یک دختر در مریوان برای فرار از ازدواج اجباری

خودکشی یک دختر نوجوان در مریوان برای فرار از ازدواج اجباری ، یک دختر نوجوان ١٨ سالە از مریوان، با هویت دنیا نوذری در اعتراض بە ازدواج و اجباری، دست بە خودکشی زدە و جانش را از دست داد.

دنیا نوذری بە دلیل اجبار بە ازدواج اقدام بە خودکشی کرد
یک دختر نوجوان ١٨ سالە از مریوان، با هویت دنیا نوذری در اعتراض بە ازدواج و اجباری، دست بە خودکشی زدە و جانش را از دست داد.

خودکشی یک دختر در مریوان برای فرار از ازدواج اجباری
دلیل خودکشی اين دختر در شبکه های اجتماعی مخالفت او با ازدواج اجباری‌، عنوان شده است، با این وجود، طاهر، پدر این دختر نوجوان، مدعی شد که موضوع ازدواج اجباری و کتک زدن دخترش کذب است.

خبرنگار رکنا با پدر دنیا نوذری با نام طاهر گفتگوی تلفنی انجام داد که ایشان با بیان ناراحتی از مرگ دخترش ازدواج اجباری و کتک زدن دخترش را تکذیب کرد و جزییات اين حادثه را عنوان داشت که در گزارش بعدی رکنا با صدای خود پدر انتشار خواهد یافت.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه بیش از ۷ درصد
سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

فشارهای متعدد بر زنان در سایە قوانین زن ستیزانە رژیم و نیز عقاید کهنە و خشونت علیە زنان، موجب افزایش خودکشی در میان دختران شدە و بر همین اساس یک دختر مریوانی دست بە خودکشی زد.

عدم حمایت قانون از زنان و وجود قوانین ضد زن، فشارهای اجتماعی و خانوادگی، فقر و بیکاری از دلایل عمده‌ای خودکشی زنان در ایران و شرق کردستان است.

بنابر اطلاعات جمعیت حقوق بشر کردستان، از ابتدای اين سال میلادی تاکنون ۲۳ زن در شرق کردستان خودکشی کرده و یا به قتل رسیدەاند.