بازداشت مجید رضایی و فریبا فریدونی توسط نیروهای امنیتی در شهرستان خمین

فریبا فریدونی و مجید رضایی دو فعال مدنی دیروز پنج‌شنبه ۲ مرداد توسط ماموران اطلاعات سپاه در شهرستان خمین بازداشت شدند. مجید رضایی پس از بازداشت به زندان خمین و فریبا فریدونی به زندان اراک منتقل شده است. گفته می‌شود این شهروندان فردا شنبه به زندان اوین منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۲ مردادماه ۱۳۹۹، فریبا فریدونی و مجید رضایی دو فعال مدنی توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل پدری خانم فریدونی در شهرستان خمین بازداشت شدند.

مجید رضایی پس از بازداشت به زندان خمین و نامزد وی فریبا فریدونی به زندان اراک منتقل شده‌اند.
به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان در زمان بازداشت ماموران به آنها گفته‌اند که روز شنبه ۴ مردادماه به زندان اوین منتقل خواهند شد.
تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر گفته می‌شود بازداشت آقای رضایی در ارتباط با ویدیویی است که سال گذشته از تعدادی از فعالان مدنی در حین گل دادن به مردم در مترو و گفتگو با آنها در حمایت از تعدادی از زندانیان عقیدتی منتشر شده بود.

مردادماه سال گذشته ویدیویی از تعدادی از فعالان مدنی در خصوص گل دادن به مردم در مترو و گفتگو با آنها در حمایت از تعدادی از زندانیان عقیدتی منتشر شد. پس از انتشار این ویدئو هفت فعال مدنی به نام‌های رها احمدی، آرمین سورانی، سامان زندیان، معین حاجی زاده، وحید قدیرزاده، لیلا میرغفاری و محمد ابوالحسنی بازداشت و توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۲۹ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

مجید رضایی، متولد سال ۱۳۵۹ است و پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد. آقای رضایی در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷، در جریان “اعتراضات مردادماه در تهران، در اعتراض به شرایط رو به افول اقتصادی و فساد” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی محمد مقیسه، به اتهام “تجمع و تبانی علیه امنیت ملی” از طریق “شرکت در اعتراض بدون مجوز مختل‌کننده نظم عمومی” به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای رضایی پیشتر از دانشگاه اخراج شده و تجربه حبس در بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ را نیز دارد.