طی سه ماه نخست سال جاری؛ ثبت بیش از ۲۰۰ مورد خشونت خانگی در همدان

مدیرکل بهزیستی همدان از ثبت ۹۵ پرونده کودک آزاری، ۸۷ پرونده همسر آزاری، ۳ پرونده سالمند آزاری، ۶ پرونده معلول آزاری و ۱۲ پرونده مربوط به سایر خشونت‌ها طی سه ماه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، حمیدرضا الوند، مدیرکل بهزیستی همدان گفت: “از ابتدای سال جاری تا آغاز تیرماه، ۹۵ مورد کودک آزاری در سطح این استان گزارش و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است”.

وی ادامه داد: “این گزارش و شکایت‌ها مربوط به حوزه‌های آسیب کودکان است و شامل نزدن واکسن، جا ماندن از تحصیل و تنها ماندن در خانه می‌شود”.

الوند افزود: “در این مدت همچنین ۸۷ پرونده همسر آزاری، سه پرونده سالمند آزاری، ۶ پرونده معلول آزاری و ۱۲ پرونده مربوط به سایر خشونت‌ها نیز تشکیل شده است”.

وی با بین اینکه در حال حاضر ۱۷۳ کودک بی سرپرست در ۱۴ مرکز شبانه روزی بهزیستی همدان نگهداری می‌شوند، گفت: ” از این تعداد ۱۸ کودک بین صفر تا سه سال، ۶ کودک بین سه تا ۶ سال، ۶۹ کودک بین ۶ تا ۱۲ سال و ۹۹ تن دیگر در مراکز ۱۲ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند”.

به گفته مدیرکل بهزیستی همدان، سال گذشته ۱۷۰ کودک خیابانی در سطح این استان و از ابتدای سال جاری نیز ۲۸ کودک خیابانی شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند.