شیوا مجرد با تودیع قرار از زندان ارومیه آزاد شد

شیوا مجرد شهروند اهل ارومیه، امروز پنج‌شنبه ۲ مرداد با تودیع قرار کفالت از زندان ارومیه آزاد شد. خانم مجرد روز پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه توسط نیروهای امنیتی مقابل منزل پدری خود در ارومیه بازداشت و نهایتا به زندان این شهر منتقل شده بود.

روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه تجمعی اعتراضی در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و همچنین تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه صورت گرفت. در پی برگزاری این تجمعات شماری از شهروندان بازداشت و تعدادی در پی احضار به نهادهای امنیتی بازداشت شدند. از میان بازداشت شدگان مقصود فضلی چیمن زمین، رحیم ساسانیان، حکیمه احمدی، سعدالله ساسانیان، یاسمین ظفری و حمید جباری کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹، شیوا مجرد شهروند اهل ارومیه، با تودیع قرار از زندان ارومیه آزاد شد.

آزادی خانم مجرد با تودیع قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.
اتهام خانم مجرد “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.
خانم مجرد روز پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه توسط نیروهای امنیتی مقابل منزل پدری خود در ارومیه بازداشت و نهایتا به زندان این شهر منتقل شده بود.

روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹، در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه تجمعی اعتراضی در مقابل ساختمان کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز و همچنین تجمعاتی مشابه در تهران و ارومیه صورت گرفت.

در پی برگزاری این تجمعات شماری از شهروندان بازداشت و تعدادی در پی احضار به نهادهای امنیتی بازداشت شدند.

از میان بازداشت شدگان مقصود فضلی چیمن زمین، رحیم ساسانیان، حکیمه احمدی، سعدالله ساسانیان، یاسمین ظفری و حمید جباری کماکان در زندان‌های تبریز و اوین در بازداشت بسر می‌برند.
پیشتر نیز فرید خورشیدی، سالار طاهرافشار، سهند بهنمون و سعید بهنمون در ارومیه، رسول رضوی در تبریز، حسین شهیدی، هادی علیشی و یعقوب مجیدی در تهران آزاد شدند.

از میان این افراد “سالار طاهر افشار، رحیم ساسانیان، حکیمه احمدی، سعدالله ساسانیان و رسول رضوی” پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و یا محکومیت دارند.