پیام آتنا دائمی از زندان: من امروز آزادم چون آزادی به آن طرف میله‌ها بودن نیست

پیام آتنا دائمی از زندان پس از شنیدن حکم جدید دو سال حبس و ۷۴ضربه شلاق: من امروز آزادم چون آزادی به آن طرف میله‌ها بودن نیست و هریک حکم جدید یعنی تایید آزادی من، من تا آخرش هستم تا زنده‌ام.پیام آتنا دائمی از زندان: من امروز آزادم چون آزادی به آن طرف میله‌ها بودن نیست

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان، نه به اعدام، ۱۵تیر۹۹، آتنا دائمی پس از دریافت حکم جدیدی که بخاطر پرونده سازی وزارت اطلاعات در زندان برایش صادر شد در پیامی دادگاههای قضاییه ولایت فقیه را فرمایشی و مسخره خواند و گفت به این احکام نه تنها هیچ اعتراضی ندارم بلکه به آن فکر هم نخواهم کرد.

آتنا دائمی اظهار داشت من امروز باید آزاد می‌شدم اما همه میدانند که تا جمهوری اسلامی هست، همه جای ایران زندان است. اما من آزادم، و برای همین است که مدام فکر می‌کنند با حکم جدیدی می‌توانند مرا زندانی کنند.

آتنا دائمی افزود:من برای مردمی که در آبان۹۸ کشته شدند عزاداری کردم و شلاقش را هم میخورم. این شلاق در برابر گلوله هایی که چهل سال است به قلب مردم شلیک می‌کنند چیزی نیست.

شایان ذکر است که آتنا دائمی فعال مدنی محبوس در زندان اوین بر اساس پرونده جدیدی که با شکایت وزارت اطلاعات در زندان برایش گشوده شد، توسط شعبه ۲۴دادگاه انقلاب تهران به ۲سال حبس تعزیری و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد.

همچنین در تیرماه سال گذشته نیز پرونده دیگری در دوران حبس علیه او گشوده شده بود و بر همان اساس به ۳سال و ۷ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

گفتی است در تاریخ ۱۲تیر ۹۹ عفو بین الملل یک بیانیه اقدام فوری برای آزادی آتنا دائمی فعال مخالف مجازات اعدام ، منتشر کرد و ضمن آن اعلام کرد آتنا دائمی نمونه ای تلخ از سرکوب است و باید آزاد شود.

آتنا دائمی در پیام خود که از زندان فرستاد عینا گفته است:

من امروز بعد از پنج سال باید آزاد می‌شدم ولی همه می‌دانند تا جمهوری اسلامی هست، همه جای ایران زندان است ولی من آزادم، آنقدر آزادم که مدام فکر می‌کنند با حکم جدید دادن میتوانند من را زندانی کنند.
من دیگر این حکم ها برایم خنده دار است، حتی همان شلاق هم!
من برای مردمی که آبان ۹۸ کشته شدند عزاداری کردم، این‌ها اتهام زدند که تو محرم بزن و برقص کردی! آره من برای مظلوم های زمانه ام عزاداری میکنم و شلاق اش را هم میخورم. نوش جان اونی که میخواد بزنه! چون همیشه گفتن یکی بزنی دوتا میخوری.
این ها یه عمر است دارند مردم را شلاق می زنند و این شلاق در برابر اون همه گلوله ای که تو چهل سال توی قلب و مغز آدم‌ها رفته و کشته شدند چیزی نیست؛
فدای سر خانواده های کشته‌ها و خون‌هایی که ریخته شده.
آنقدر این دادگاه‌های فرمایشی و این حکم و احکام دیگه که برام صادر کردن و میکنند مسخره است که حتی بهش فکر هم نمی کنم و اعتراض هم نخواهم کرد.تا وقت داشته باشند برای پرونده سازی های دیگه‌ای که میخوان برام باز کنند. من امروز آزادم چون آزادی به آن طرف میله‌ها بودن نیست.
و هریک حکم جدید یعنی تایید آزادی من، من تا آخرش هستم تا زنده‌ام