اقدام به خودکشی دختر ۱۵ ساله در بجنورد

روز پنجشنبه ۱۲ تیر، یک دختر نوجوان ۱۵ ساله در بجنورد که با پریدن از بالای یک آپارتمان قصد خودکشی داشت، با مداخله امدادگران آتش‌نشانی و همسایگان موفق به این اقدام نشد.

این دختر نوجوان علت ابن اقدام خود را مشکلات خانوادگی، سخت گیری پدر و مادر و سرخوردگی عنوان کرد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایرنا، روز پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹، دختر نوجوان ۱۵ ساله در بجنورد که قصد داشت با پرت کردن خود از طبقه ششم یک آپارتمان دست به خودکشی بزند نجات پیدا کرد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بجنورد اظهار داشت: “پس از گزارش حادثه، ماموران امداد و نجات از دو ایستگاه به موقعیت اعزام شدند، که خوشبختانه اقدام دختر نوجوان با دخالت به موقع اهالی و امدادگران به سرانجام نرسید و وی به عوامل اورژانس اجتماعی تحویل داده شد”.

مجید خوش رفتار در تشریح جزییات این حادثه افزود: “یک زن همسایه با گریه و زاری از دختر نوجوان می خواست خودش را پرت نکند که ما نیز از این خانم خواستیم با دختر بیشتر صحبت کند و سرگرمش کند و از یک پسر جوان نیز که توانسته بود به پشت بام راه پیدا کند خواستیم در زمانی که دختر نوجوان با همسایه صحبت می کند به سرعت کمکش کند و این جوان نیز خوشبختانه بدون اینکه دختر متوجه حضورش شود آن را نجات داد و به عوامل اورژانس اجتماعی تحویل داده شد”.

وی تصریح کرد: “این دختر نوجوان علت اقدام به خودکشی را مشکلات خانوادگی، سخت گیری پدر و مادر و سرخوردگی عنوان کرد”.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی، این استان در خودکشی رتبه ۱۸ را دارد و همچنین اقدام به خودکشی زنان نسبت به مردان بیشتر است.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.