پدر آتنا دائمی خطاب به سازمان‌های بین‌المللی: سکوت نکنید! درخواست دادخواهی دارم

پدر آتنا دائمی زندانی سیاسی و فعال مدنی، در نامه ای سرگشاده از همه آزادیخواهان و سازمان های بین المللی خواست حکم‌هایی که از پیش توسط عوامل حکومت و از طرف ضابطین و بازپرس‌های وابسته به یک نهاد خاص تشکیل شده محکوم کنند و درخواست دادخواهی کرد.پدر آتنا دائمی خطاب به سازمان‌های بین‌المللی

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۱۳تیر۹۹، بدنبال صدور حکم ناعادلانه ۲ سال حبس و ۷۴ضربه شلاق برای فعال مدنی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین آتنا دائمی، موجی از اعتراضات در سطح جامعه در داخل ایران و همچنین در خارج از ایران برانگیخته شد.

آتنا دائمی فعال مدنی محبوس در زندان اوین بر اساس پرونده سازی جدیدی که برای ششمین بار و اینبار با شکایت وزارت اطلاعات در زندان برایش گشوده شد، توسط شعبه ۲۴دادگاه انقلاب تهران که روز هشتم تیرماه ۹۹ توسط «قاضی» عموزاد برگزار شد، به ۲سال حبس تعزیری و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد.

پدر این زندانی سیاسی در نامه ای سرگشاده از همه آزادیخواهان و سازمان های بین المللی خواست حکم‌هایی که از پیش توسط عوامل حکومت و از طرف ضابطین و بازپرس‌های وابسته به یک نهاد خاص تشکیل شده محکوم کنند و درخواست دادخواهی کرد.

آقای حسین دائمی پدر آتنا دائمی در نامه خود عینا نوشته است:‌

درود بر انسانیت، انسانیتی که متاسفانه هنوز بین بعضی از قضات معنی و مفهومی ندارد.
پیرو خبرهای قبلی مایلم درخصوص آخرین جلسه دادگاه آتنای عزیزم که در روز هشتم تیرماه ۱۳۹۹ در بیدادگاه انقلاب شعبه ۲۴ توسط قاضی عموزاد برگزار شد، مطالبی را به اطلاع مردم عزیز برسانم؛
دو روز دیگر، ‌یعنی ۱۴تیرماه، باید آتنای عزیزم آزاد می‌شد. پنج سالی که یک روزشم زیاد بود، بدون حتی «یک روز» مرخصی، پنج سالی که برای ما پنجاه سال گذشت و هر روز منتظر صدای زنگ تلفن یا زنگ درخونه بودیم که آتنا را در خانه ببینیم. ولی افسوس که نشد. پنج سال با همه سختی هایش بالاخره تمام شد، اما آتنا آزاد نشد و از ۱۵تیر حکم دو سالش اجرا خواهد شد. آتنای بیگناه من بابت ششمین پرونده ای که در زندان برایش باز شد، باید دو سال دیگر از بهترین سالهای عمرش را در زندان بگذراند و تن رنجورش ۷۴ضربه تازیانه ناجوانمردانه را هم تحمل کند.
برای کسی که فقط اعتراض داشته، حق حقوق برابر رو برای مردمش خواسته. مخالفت با اعدامی داشته که در این چهل سال هیچ نتیجه و ثمری نداشته و همچنان جرم جنایت و اختلاس و فساد ریشعه کن که نشد هیچ زیاد هم شده، آتنا افتخار و سربلندی برای سرزمینش و مردم می‌خواسته، این حکم ها و حبس‌های ناعادلانه حق آتنای من نیست. لذا من از مردم عزیزم و از همه آزادیخواهان و سازمان های بین المللی درخواست می‌کنم این حکم‌های که از پیش توسط عوامل حکومت و از طرف ضابطین و بازپرس‌های وابسته به یک نهاد خاص تشکیل شده محکوم کنند و درخواست دادخواهی دارم.
درضمن هفتمین پرونده ای که برای آتنای من تشکیل شده و بابت آن پروند هم قرار صادر شده هنوز خبری ازش در دست نیست و دادگاهی هم تاکنون درمورد پرونده جدید تشکیل نشده است.