فاطمه اسماء اسماعیل زاده با تودیع قرار وثیقه از زندان بیرجند آزاد شد

فاطمه اسماء اسماعیل زاده، شهروند اهل بیرجند و همسر امیرمهدی جلایری، زندانی سیاسی که پیشتر در زندان بیرجند محبوس بود امروز شنبه ۷ تیرماه با تودیع قرار وثیقه موقتا و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

خانم اسماعیل زاده در تاریخ ۵ دی‌ماه ۹۸ به شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب بیرجند احضار و به دلیل عدم توانایی در تامین قرار وثیقه به زندان بیرجند منقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۹، فاطمه اسماء اسماعیل زاده، شهروند اهل بیرجند و همسر امیرمهدی جلایری، زندانی سیاسی موقتا و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آزادی خانم اسماعیل زاده با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است.
فاطمه‌اسما اسماعیل‌زاده در تاریخ ۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی ابلاغیه‌ای به شعبه ۱ دادسرای بیرجند به ریاست قاضی علی مرادی سنگچولی احضار شد.

خانم اسماعیل زاده در تاریخ ۵ دیماه ۹۸ و در آخرین روز فرصت تعیین شده به دادسرا مراجعه کرد و به دلیل عدم توانایی در تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی که برای وی تعیین شده بود، بازداشت و به زندان بیرجند منتقل شد.

اتهامات مطروحه علیه خانم اسماعیل زاده “تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” عنوان شده است.

سیده فاطمه اسما اسماعیل زاده، دکتر روانشناس و کارمند رسمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بودند که به دلیل همین اتهام از شغل خود نیز تعلیق شده است.

خانم اسماعیل زاده همسر امیرمهدی جلایری، زندانی سیاسی که پیشتر در زندان بیرجند محبوس بود است. پس از بازداشت وی دختر ۷ ساله، دختران دوقلوی ۱۲ ساله و پسر ۱۶ ساله این زوج زندانی به تنهایی و در منزل استیجاری خانواده سکونت داشتند.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده وی در خصوص آزار قضایی خانم اسماعیل زاده به هرانا گفت: “خانم اسماعیل زاده پیش از بازداشت چندین بار توسط اداره اطلاعات خراسان جنوبی مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته بودند. حتی یک بار چهار مامور اطلاعات سوار بر ماشین سمند قصد تهدید و ربایش ایشان را داشتند. طی این مدت نیز چند بار با فرزندان خود تماس گرفته‌اند. بچه ها نگران و مضطرب هستند و تنها گریه می‌کنند”.