روزنامه شهروند: پدر رومینا قبل از انجام قتل با وکیل مشورت کرده بود

روزنامه شهروند چاپ تهران در گزارشی درباره قتل رومینا، دختر ۱۴ ساله به دست پدرش نوشت قاتل «یک ماه قبل وقتی ‏به دامادش که وکیل دادگستری است تلفن کرد، فهمید که پدر، ولی دم است و قصاص نمی‌شود.»متن قانون مجازات اسلامی دفتر وکالت دادگران

مطابق با ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی، پدر در جایگاه ولی دم در قتل فرزند قصاص نمی‌شود، بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می‌شود. همین قانون موجب شده که اغلب قاتلان در «قتل‌های ناموسی»، از قبل خود را از مجازات‌های سنگین معاف بدانند.

گزارشگر شهروند نیز در این گزارش که روز شنبه ۱۰ خرداد منتشر شد، با اشاره به آگاهی قاتل از قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد پدر رومینا «ترسی از پلیس نداشت… ‏پنجشنبه شب هم ایستاده بود تا ماموران دستبند بزنند و داسش را بگیرند، بی‌هیچ مقاومتی.»

همچنین پیش از قتل، رومینا به مقام‌های پلیس و قضایی ایران گفته بود اگر به خانه بازگردد امنیت جانی ندارد، اما طبق قوانین، پلیس او را به پدرش تحویل داد.

مادر رومینا خواستار قصاص شوهرش شده است. این در حالی است که به نوشته روزنامه شهروند، اطرافیان این خانواده می‌دانند که قاتل قصاص نمی‌شود و نگران جان بقیه اعضای خانواده هستند.