قتل ناموسی؛ پیدا شدن جسد جوانی با دست‌های بسته در روستای کوهدیم چابهار

روز پنجشنبه ۱ خرداد ماه، جسد یک جوان با وضعیتی که دستش از پشت بسته شده بود در حوالی روستای کوهدیم از توابع شهرستان چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان کشف شد.

منابع محلی از ناموسی بودن انگیزه این قتل خبر می دهند. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ساحل نیوز، برای اولین باز از کشف جسد یک جوان در نزدیکی روستای کوهدیم و روستای فقیرزهی از توابع بخش پلان چابهار، خبر داد.

هویت این فرد کشته شده “حمید کوسه، اهل روستای «عورکی بزرگ» یا «خدابخش» واقع در دهستان پیرسهراب بخش مرکزی شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان” احراز شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع آگاه آمده است: “از جزئیات این حادثه اطلاع دقیقی در دست نیست اما خبرهایی از ناموسی بودن این قتل به گوش می‌رسد.”

در این خصوص یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “متاسفانه موضوع ناموسی بوده است. این جوان مدتی با دختری در ارتباط بوده و شب قبل از پیدا شدن جنازه‌اش، شخصی خودش را همان دختر معرفی کرده و از او می‌خواهد در مکانی مشخص حاضر شود. روز بعد از رفتن به محل قرار جنازه‌اش پیدا می‌شود”.

وی در ادامه گفت: “متاسفانه به خاطر شرایط فرهنگی که در این منطقه وجود دارد این گونه قتل‌ها مکررا اتفاق می‌افتد و نه پیگیری قضایی می‌شوند و نه حتی در رسانه‌ها منعکس می‌شود”.

در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.​