معاون دادستان زرند: دوچرخه‌سواری بانوان در اماکن و انظار عمومی شهر زرند ممنوع شد

یعقوب احمدی، معاون دادستان زرند، از ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در اماکن و انظار عمومی این شهر استان کرمان خبر داد و گفت که تصمیم‌گیری درباره ممنوعیت دوچرخه‌سواری بانوان در شورای تامین زرند انجام شده است.ایران:‌ دوچرخه سواری در اماکن عمومی مشهد برای زنان ممنوع می شود ...

معاون دادستان زرند گفت که «با توجه به مشکلات به وجود آمده و شکایات و گزارشات واصله ناشی از دوچرخه‌سواری بانوان، موضوع در شورای تامین این شهرستان مطرح و با توجه به فتاوای معتبر مراجع تقلید در این خصوص و صراحت مواد قانونی مربوطه و مرتبط، دوچرخه‌سواری بانوان به صورت کامل ممنوع شد».

اقدام شورای تامین زرند در منع دچرخه‌سواری زنان درحالی انجام شده که ریاست شورای تامین هر شهرستان از جمله زرند بر عهده فرماندار به عنوان نماینده ارشد دولت است.

این مقام قضایی شهر زرند تاکید کرد که در صورت مشاهده دوچرخه‌سواری زنان «علاوه بر توقیف دوچرخه، برخورد قانونی متناسب به عمل خواهد آمد.»

یعقوب احمدی گفت که به ادارات مربوطه از جمله شهرداری دستور داده خواهد شد تا برای رفاه بانوان جهت ورزش‌های متفاوت از جمله دوچرخه‌سواری، پارک یا مکانی مخصوص معین کنند و این مکان در ساعات خاصی از شب مسدود شده و محدودیت رفت و آمد آقایان داشته باشد.