شرایط زندانیان سیاسی در ایران : تهدید جانی، افزایش احکام، فشار اقتصادی

زندانیان سیاسی در ایران در شرایط کنونی در معرض تهدید جانی، افزایش احکام حبس و فشار های اقتصادی قرار دارند.شرایط زندانیان سیاسی در ایران : تهدید جانی، افزایش احکام، فشار اقتصادی

زندانی سیاسی رضوانه احمدخان بیگی بر اساس حکم دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۶سال حبس تعزیری محکوم شد. اتهاماتی که بر علیه این زندانی سیاسی مطرح شده اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام می باشد.

پیشتر رضوانه احمدخان بیگی از سوی دادگاه تهران به ۴سال و ۵ماه زندان محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تأیید شد.

حکم ۶سال حبس تعزیری علاوه بر حکم قبلی برای این زندانی سیاسی تأیید شده است.

رضوانه احمدخان بیگی محبوس در زندان اوین به بیماری صرع و تشنج دچار است و مقامات زندان از رسیدن دارو به این زندانی سر باز می زنند.

در تحولی دیگر، منزل فاطمه مثنی و حسن صادقی زوج زندانی محبوس در زندان های اوین و گوهردشت توسط ستاد اجرایی فرمان خمینی مصادره شد.

زندانی سیاسی فاطمه مثنی پیشتر به ۱۵سال حبس و مصادره محل کسب و محل سکونت محکوم شده بود.

در شرایط بحران کرونا در ایران در حالی که این خانه تنها سرپناه فرزندان و مادر سالخورده و بیمار فاطمه مثنی است، آنها بی خانمان شده و با شرایط وخیم اقتصادی در ایران و اینکه این خانواده محل درآمد خود را نیز از دست داده اجاره خانه برایشان امکان پذیر نیست.

در خبری دیگر در رابطه با زندانیان سیاسی در ایران آمده است، سپیده فرهان روز یکشنبه ۲۱اردیبهشت ۹۹ با پایان مدت مرخصی در شرایطی که هنوز ویروس کرونا در زندان ها وجود دارد و هیچ اقدامی برای معالجه زندانیان انجام نمی شود به زندان اوین بازگشت. سپیده فرهان فعال مدنی از دستگیرشدگان قیام دی ماه ۹۶ بود که به دو سال حبس تعزیری محکوم است.