مصادره منزل فاطمه مثنی و حسن صادقی زوج زندانی سیاسی

منزل مسکونی فاطمه مثنی و همسرش حسن صادقی، زوج زندانی سیاسی از سوی «ستاد اجرائی فرمان امام» مصادره شد.مصادره منزل فاطمه مثنی و حسن صادقی زوج زندانی سیاسی

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام امروز دوشنبه ۲۲اردیبهشت۹۹ ستاد اجرائی فرمان امام با صدور حکمی منزل مسکونی فاطمه مثنی و همسرش حسن صادقی، زوج زندانی محبوس در زندانهای اوین و رجائی شهر را مصادره کرد. این مصادره بعنوان بخشی از حکم صادره توسط دادگاه انقلاب است که پیش تر صادر شده بود.
طی همین حکم، تنها مغازه ای که از طریق آن امرار معاش می کردند در اسفند ماه سال۹۷ مصادره شده بود.

یک منبع مطلع گفت: منزل مسکونی حسن صادقی و فاطمه مثنی در محدوده شرقی تهران واقع شده. خانم مثنی زمانیکه برای مرخصی اعزام شده بود با حکم توقیف منزل و تنها سرپناه فرزندان و مادر سالخورده خود مواجه شد.
مادر خانم مثنی بنام فردوس محبوبی ۸۹ ساله علاوه بر کهولت سن به پوکی استخوان مبتلاست و طی سالهای گذشته سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفته و در چنین شرایط جسمی، ستاد اجرایی فرمان امام در شرایط کرونا او را به همراه نوه هایش از منزل بیرون کرده است.
شایان ذکر است آقای صادقی در بهمن ماه ۹۱ به همراه همسرش فاطمه مثنی به دلیل برگزاری مراسم ترحیم برای درگذشت پدرش که از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بود، به همراه دو فرزند ۱۹ و ۱۰ ساله شان بازداشت و درب منزلشان نیز پلمپ شد. دختر آنها پس از گذشت سه روز و پسرشان نیز پس از یک ماه و نیم بازداشت از زندان آزاد شدند.
آقای صادقی و خانم مثنی پس از گذشت یک سال بازداشت و بازجویی که حدود ۵ ماه از آن در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذشت با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند.

این زوج زندانی سیاسی پس از گذشت یک سال بازداشت با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند و سرانجام شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده، برای هر یک از این زندانیان به اتهام «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق» حکم ۱۵ سال حبس تعزیری و مصادره اموال شامل (شش دانگ مغازه و منزل) صادر کرد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.
فاطمه مثنی در تاریخ ۸ مهرماه ۱۳۹۴ جهت اجرای حکم در خانه اش بازداشت شد و همسرش حسن صادقی نیز در تاریخ ۱۸ بهمن۹۴ زمانی که برای ملاقات با همسر خود به سالن ملاقات زندان اوین رفته بود، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
اکنون فاطمه مثنی و حسن صادقی در حالی پنجمین سال حبس خود را سپری میکنند که تمام خانه و اموالشان در شرایط بحران اقتصادی و بحران کرونا توسط حکومت مصادره شده و باید نگران بی پناهی مادر سالخورده و فرزندانشان باشند که در این شرایط سخت درحالیکه محل کسب و کارشان هم قبلا مصادره شده،‌ باید خانه ای اجاره کنند و سرپناهی برای خودشان پیدا کنند.
لازم به یادآوری است فاطمه مثنی و حسن صادقی امکان ملاقات با یکدریگر را ندارند و به دستور امین وزیری دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی در زندان اوین ممنوع الملاقات شده اند.

فاطمه مثنی پیشتر در سال ۵۹ درحالیه ۱۳ سال بیشتر نداشت به همراه مادر خود بازداشت و پس از سه سال آزاد شده بود. در دوران حبس همراه با مادرش سه برادرش به اتهام محاربه و هواداری از سازمان مجاهدین اعدام شدند.
حسن صادقی نیز در سال ۶۰ در سن ۱۶ سالگی به مدت ۶ سال بازداشت شد وی در این مدت به شدت تحت شکنجه قرار گرفت طوریکه همچنان از عوارض ناشی از آن شکنجه ها رنج می‌برد.