نامه گلرخ ایرایی: انتقال زینب جلالیان از زندان خوی به قرچک برای اعمال فشار بیشتر است

گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین، در نامه‌ای درباره انتقال زینب جلالیان، دیگر زندانی سیاسی از زندان خوی به زندان قرچک ورامین، نوشت این اقدام برای اعمال فشار بیشتر بر جلالیان صورت گرفته است.ما در جای درست تاریخ ایستاده ایم / دلنوشته گلرخ ایرایی برای زینب ...

به گزارش پایگاه خبری هرانا، ایرایی در نامه‌اش نوشت: «زینب جلالیان پس از گذراندن سال‌ها حبس در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های مختلف و پس از تحمل شکنجه‌های بسیار، مجددا در روزهای اخیر از زندان خوی که نزدیک به محل سکونت خانواده‌اش است، به زندان قرچک ورامین منتقل شد و با فشارهای مجدد ماموران امنیتی مواجه شد.»

جلالیان که سیزدهمین سال از محکومیت خود را از در زندان خوی سپری می‌کرد، روز ۸ اردیبهشت، به دلایل نامشخصی از زندان خوی به زندان ارومیه منتقل شد. همچنین او از آنجا به کرمانشاه، سپس به زندان اوین و نهایتا به بند قرنطینه زندان قرچک ورامین منتقل شد.

این زندانی سیاسی در سال ۸۶ بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور به حبس ابد کاهش یافت.

ایرایی همچنین در نامه خود به انتقال سکینه پروانه، دیگر زندانی سیاسی کرد به زندان قرچک ورامین در ماه‌های اخیر اشاره کرد و نوشت: «این انتقال نابهنگام پس از سال‌ها حبس و همچنین انتقال سکینه پروانه دیگر زندانی سیاسی کرد به زندان قرچک ورامین که در ماه‌های اخیر فشارهای زیادی را متحمل شده شده، برای اعمال فشار بیشتر بوده است.»

بر اساس این نامه سکینه پروانه از زمان انتقال به زندان قرچک «برای اعمال فشار بیشتر بارها با بیمارستان روان‌درمانی امین‌آباد منتقل و مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.»

این زندانی سیاسی ۳۰ ساله پیش‌تر به دلیل شعارنویسی در زندان اوین به زندان قرچک منتقل شده بود.