با شکایت سیروان خسروی، بهاره رهنما به شلاق محکوم شد

در پی شکایت سیروان خسروی، خواننده مطرح ایرانی، از بهاره رهنمامبنی بر نشر اکاذیب، توهین و هتک حرمت، بهاره رهنما به تحمل ۵۰‌ ضربه شلاق محکوم شد. حکم صادره به مدت ۲ سال به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون به تحمل ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

بر اساس این گزارش حدود دو سال پیش بهاره رهنما در فضای مجازی (اینستاگرام) اقدام به بیان مطالبی و همچنین بیان الفاظ رکیک از قبیل (ایشان مزدور چه کسانی بوده- بی ادب-ایشان برای گرفتن مجوز دولا و راست شده و…) علیه سیروان خسروی انجام داد که بعد از شکایت سیروان خسروی از بهاره رهنما، حکم دادگاه به نفع سیروان‌خسروی تمام شد و بهاره رهنما به تحمل ۵۰ ضربه شلاق تعزیزی محکوم شد.

گفتنی است؛ رای صادره که به دلیل فقدان سابقه کیفری به مدت دو سال تعلیق شده است به استناد ماده ۴۴۳ قانون آیین دادرسی کیفری در این مرحله قطعی است.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.