ابراز نگرانی از وضعیت زینب جلالیان

🔻فعالان حقوق بشر و نزدیکان زینب جلالیان، زندانی سیاسی در ایران، از وضعیت او ابراز نگرانی کرده‌اند.سازمان ملل متحد خواستار آزادی فوری زینب جلالیان شد

🔻پدر خانم جلالیان به شبکه حقوق بشر کردستان گفته که او را از زندان محل حبسش منتقل کرده و با دستبند و چشمبند با خودرویی می‌چرخانند، بدون آن که مشخص باشد چه مقصد و دلیل دارند.

🔻زینب جلالیان در سال ۱۳۸۶ برای عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به اعدام محکوم شد اما مجازاتش به حبس ابد تقلیل یافت.

🔻پدر او گفته: “بالاخره دیشی زینب در حالی که در یک اتومبیل در حال حرکت بود با ما تماس گرفت و گفت از دیروز با چشم‌بند و دستبند از زندان خوی به زندان‌های ارومیه و کرمانشاه منتقل شده، اما به دلیل خودداری این زندان‌ها از تحویل او، نیروهای امنیتی در حال انتقالش به تهران هستند. در حین این گفت‌وگو تلفن قطع شد و دیگر تماس نگرفت.”

🔻”همه چیز غیرعادی است. چرا باید زینب را به طور ناگهانی از زندان خوی ببرند؟ چرا باید بدون برنامه‌ریزی به زندان‌های ارومیه و کرمانشاه منتقلش کنند؟ چرا باید تماس تلفنی که با ما داشت را بدون هیچ توضیح روشنی قطع کنند؟ چه پیامی می‌خواستند به ما بدهند؟! من نگران این هستم که سناریوی خطرناکی در انتظار دخترم باشد. من شدیدا نگران جان دخترم هستم که به گفته خودش دو روز است در یک اتومبیل از این شهر به آن شهر برده می‌شود.”