صبا کردافشاری از مرخصی محروم می شود؛ ۳سال حبس برای پریسا سیفی

محرومیت صبا کردافشاری از مرخصی محرز شد و پریسا سیفی به ۳سال حبس محکوم گردید.صبا کردافشاری از مرخصی محروم می شود؛ ۳سال حبس برای پریسا سیفی

در مراجعه خانواده کردافشاری به دفتر دادیار زندان اوین برای گرفتن مرخصی برای صبا کردافشاری و مادرش راحله احمدی به آنها گفته شد، طبق بخشنامه جدید، مرخصی به صبا کردافشاری تعلق نمی گیرد زیرا حبس او بالای پنج سال است و ممکن است تنها به مادرش راحله احمدی تعلق بگیرد.

راحله احمدی پس از آن اعلام کرد بدون دخترش به مرخصی نخواهد آمد. وی گفت، «همانطور که در بیرون زندان صدای دخترم بودم در داخل زندان هم صدای مظلومیت او و ظلمی که به دخترم شده است می شوم و با وجود بحران ویروس کرونا بدون دخترم به مرخصی نمی آیم.»

علت درخواست مرخصی برای صبا و مادرش ابتلای چند تن از نگهبانان بند زنان زندان اوین به کرونا می باشد.

هفته گذشته، در تهران تعداد زیادی از خانواده های زندانیان سیاسی به همراه وکلایشان به دلیل شیوع کرونا برای دریافت مرخصی زندانیان جلوی دفتر وزیری، دادیار زندان اوین، جمع شدند اما او هیچکدام از آنها را نپذیرفت و در نهایت اعلام کرد، «ما در حال تهیه یک لیست هستیم که به دادستانی بفرستیم. با مرخصی هر کدام از زندانیان موافقت شود با شما تماس خواهیم گرفت و اطلاع می دهیم.»

در تحولی دیگر، پریسا سیفی هنرمند کرد، توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به ۳ سال زندان محکوم شد.

وی روز ۴اسفند ۹۸، پس از یک دوره اعتصاب غذا و با وثیقه سنگین ۳۰۰میلیون تومانی به طور موقت آزاد شده بود.

پریسا سیفی توسط مأموران اطلاعات سپاه روز ۲۱ آبان ۹۸، بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت (زندان زنان) سنندج منتقل شد. وی ۱۰۰روز تحت بازجویی برای اخذ اعترافات اجباری قرار داشت.

این فعال فرهنگی و هنری روز یکشنبه ۲۰بهمن ۹۸، به نشانه اعتراض به وضعیت بلاتکیلف و فشار نهادهای امنیتی برای اخذ اعترافات اجباری، دست به اعتصاب غذا زد. وی طی این مدت در وضعیت روحی و جسمی نامناسبی قرار داشت.

دادن حکم ۳سال حبس به این فعال فرهنگی و هنری کرد در شرایطی صورت گرفته است که جان زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف رژیم بر اثر شیوع ویروس مهلک کرونا در خطر جدی می باشد.

تگ‌ها: زندانیانویروس کرونا