اعتراضات آبان ماه؛ گزارشی از آخرین وضعیت زری توکلی در زندان کرمان

زری توکلی، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” در کرمان با گذشت سه ماه از زمان بازداشت به دلیل عدم توانایی مالی در تامین قرار وثیقه کماکان در زندان کرمان در بازداشت بسر می‌برد.Image result for زری توکلی

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زری توکلی با گذشت بیش از سه ماه از زمان بازداشت کماکان زندان کرمان بسر می‌برد.

خانم توکلی در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” در کرمان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان کرمان منتقل شده بود.

این شهروند به دلیل عدم توانایی مالی در تامین قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی تعیین شده کماکان در بازداشت است.
لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.