سخنگوی قوه قضاییه: «در دادگاه تجدید نظر حکم ندا ناجی به یک دوم کاهش پیدا کرده است»

هرانا

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه، از صدور حکم قطعی توسط دادگاه تجدید نظر برای ندا ناجی خبر داد. اسماعیلی با اشاره به برگزاری دادگاه تجدیدنظر ندا ناجی در روزهای اخیر گفت “محکومیت وی به یک دوم کاهش پیدا کرده است”. ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر که نزدیک به ۳۰۰ روز گذشته را در بازداشت به سر برده است، در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از میزان، امروز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم قطعی توسط دادگاه تجدید نظر در خصوص پرونده ندا ناجی خبر داد.

اسماعیلی بدون اعلام دقیق میزان حکم صادره، گفت: “دادگاه تجدید نظر که یکی دو روز اخیر برگزار شد محکومیت دادگاه بدوی که برای ایشان صادر شده بود را به یک دوم تقلیل داد”.

گفتنی است ندا ناجی پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به تحمل ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا بود.

ندا ناجی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد.

وی در تاریخ ۲۵ خردادماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به ۲۰۹ زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شده است. خانم ناجی نهایتا در تاریخ ۱۶ مردادماه به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸، جلسه آخر بازپرسی و آخرین دفاع ندا ناجی، در دادسرای اوین برگزار و قرار بازداشت وی مجددا تمدید شد. اتهامات مطروح علیه خانم ناجی طی این جلسه دادگاه “اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و تمرد از دستورات مامورین دولتی” عنوان شده بود.

لازم به ذکر است، به غیر از خانم ناجی تمامی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر طی ماه‌های اخیر با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شده‌اند.​