«تبیین الگوی سوم زن مسلمان، نه شرقی، نه غربی» در سمنان برگزار می‌شود

تسنیم

مدیر بسیج جامعه زنان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: همایش «تبیین الگوی سوم زن مسلمان، نه شرقی، نه غربی» در سمنان برگزار می‌شود.

عفت دیابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم از سمنان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: به مناسبت روز قشر بسیج جامعه زنان همایشی با عنوان «تبیین الگوی سوم زن مسلمان، نه شرقی، نه غربی» در سمنان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این همایش با حضور و سخنرانی مهمان کشوری و همچنین حضور نخبگان، فعالان و مؤثران زن استان سمنان برپا می‌شود.

مدیر بسیج جامعه زنان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در مورد زمان و مکان برگزاری این همایش گفت: این همایش در روز یکشنبه بیستم بهمن‌ماه از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 10 در سالن جلسات شهید بسطامی حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان برگزار می‌شود.

دیابی هدف از برپایی این همایش را معرفی معیارها و شاخص‌های الگوی زن اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: زن مسلمان از جایگاه ویژه و خاص و بسیار مهمی برخوردار است و باید این جایگاه در جامعه و برای اقشار مختلف مردم به‌درستی تبیین شود.

وی گفت: یک زن مسلمان علاوه بر اینکه می‌تواند با حفظ حجاب و عفت خود مدافع کیان خانواده باشد؛ نقش بسیار مهمی در حفظ جامعه از هرگونه زشتی، پلیدی و ناپاکی نیز دارد و به‌عبارتی‌دیگر می‌تواند منشأ تغییرات و اثرات مفید در جامعه و حتی در سرنوشت کشور داشته باشد.

مدیر بسیج جامعه زنان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: نخستین بار رهبر معظم انقلاب چندین سال قبل در کنگره هفت هزار شهید زن موضوع «الگوی سوم، الگوی زن مسلمان» را مطرح کردند و فرمودند الگوی سوم زن مسلمان، الگویی است که در آن حق کرامت الهی را به زن معاصر برمی‌گرداند و این الگو نه شرقی است و نه غربی.

دیابی بیان کرد: حضرت زهرا (س) بهترین و برترین الگوی زن مسلمان است که ایشان بهترین مادر، بهترین همسر، بهترین زن و بهترین مسلمان است و در تمامی شاخصه‌های اخلاقی، رفتاری و عملی این بانوی مکرمه سرآمد است.

انتهای پیام/363/ ت