اقدامات خلاقانه در حوزه عفاف و حجاب مورد توجه قرار گیرد

ایسنا

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه دشمنان به فرهنگ عفاف و حجاب، تلاش برای گسترش این فرهنگ و اقدامات خلاقانه در این حوزه را مورد تأکید قرار داد.

بدر شکوهی در اولین جلسه ستاد استانی هماهنگی و اجرایی مصوبه عفاف و حجاب، هدف از تشکیل این جلسه را اجرای ابلاغیه شماره 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «مجموعه تکمیلی اقدامات اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» عنوان کرد و افزود: به رغم تمام اقدامات موثری که انجام شده است ولی با عنایت به اهمیت مقوله عفاف و حجاب و هجمه های سنگینی که علیه این امر از سوی دشمنان صورت می گیرد، باید بیشتر در این مورد کار شود.

وی افزود: انتظار داریم با تشکیل این ستاد، با جلوگیری از موازی کاری در زمینه برنامه های عفاف و حجاب، اقدامات بدیع و خلاقانه ای در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام شود.

شکوهی، تشکیل کمیته‌های کارشناسی با حضور اساتید دانشگاه را در ذیل این ستاد خواستار شد و گفت: آموزش و پرورش بیشترین نقش را در تبیین، ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارد و انتظار داریم ادارات مختلف در همراهی و همکاری کامل با آموزش و پرورش باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی، جلوگیری از عرضه لباس های نامناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی در برخی از فروشگاه‌ها را از وظایف سازمان صمت دانست وگفت: خوشبختانه وضعیت پوشش بانوان آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر نقاط کشور، مطلوب بوده و این امر نشان دهنده دینداری بالای مردم این خطه است.