تماس تلفنی احمد عسگری، زندانی سیاسی با مادرش از زندان اوین

ارسال کننده : آقای غلامرضا اخلافی 11 آبان

297664_3462557100986_2119974141_n

به گزارش روزنامه نگاران، احمد عسگری پس از سپری کردن ۸۰ روز در سلول انفرادی، با مراقبت و تحت کنترل عوامل زندان توانسته است با مادر خود تماس تلفنی برقرار کند. وی در این تماس ابراز داشته که نمی تواند زیاد صحبت کند، پای تلفن تنها نیست و پس از این تماس دوباره او را به سلول انفرادی منتقل خواهند کرد.


مادر این زندانی سیاسی پس از این تماس تلفنی، به وزارت اطلاعات مراجعه کرده تا از وضعیت نگهداری فرزندش مطلع شود و در پاسخ به او می گویند که احمد عسگری همچنان در سلول انفرادی می ماند تا بالاخره حرف بزند! این امر نشان از تلاش بازجویان برای اعتراف گیری و پرونده سازی سنگین برای این زندانی است.
احمد عسگری، روزنامه نگار و فعال دانشجویی در روز ۳۰ خردادماه، با حمله و هجوم بیش از ۱۰ تن از نیروهای وزارت اطلاعات در پارک فدک تهران بازداشت شده و سپس به منزل شخصی منتقل، و بعد هتاکی و برخورد ناپسند با مادر وی، به تفتیش و ضبط وسایل شخصی اش پرداخته و نهایتا او را به زندان اوین منتقل کردند. گفتنیست این زندانی، با اتهاماتی از جمله ارتباط با سازمان ها و گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی در خارج از ایران رو به روست که می تواند حکم سنگینی را برای وی به دنبال داشته باشد.
قابل ذکر است که عسگری پیش از این به دلیل پوشش اخبار درگیری های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ توسط نیروهای سپاه ثارالله دستگیر شده و پس از ۳ ماه با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و با داشتن حکم ۵ سال حبس تعلیقی و ۲ سال ممنوعیت از نوشتن در رسانه ها، به طور موقت آزاد شده بود.