نامه اعتراضی به بدرفتاری با فرزندان موسوی

ارسال کننده : آقای محمود نعیمی 10آبان 

0,,16442364_403,00

دویچه وله : نامه اعتراضی به بدرفتاری با فرزندان موسوی
۱۶۶۷ شهروند ایرانی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، به بدرفتاری ماموران امنیتی با فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اعتراض کردند.

برخورد ماموران امنیتی با دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد یک هفته پیش در محل حصر این دو رخ داد. به گفته نرگس و زهرا موسوی، ماموران امنیتی پس از ملاقات آن‌ها با پدر و مادرشان که از سه سال پیش در بازداشت خانگی به سر می‌برند، بدرفتاری کرده‌اند.

نامه اعتراضی به بدرفتاری ماموران امنیتی با فرزندان موسوی را بیش از ۱۶۰۰ تن از روزنامه‌نگاران، دانشجویان، هنرمندان، زندانیان سیاسی سابق و فعالان سیاسی و اجتماعی داخل و خارج از ایران امضا کرده‌اند.

در این نامه آمده است: «ما امضاکنندگان این نامه، اعتراض و انزجار شدید خود را نسبت به چنین برخوردهای خشونت‌بار و توهین‌آمیزی با فرزندان عزیزان در حصر، اعلام می‌کنیم و خواهان عذرخواهی، مجازات متخلفان و رفع حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد در آستانه هزارمین روز حصر غیرقانونی هستیم.»

واکنش وزیر دادگستری ایران

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران
در همین حال مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران روز چهارشنبه (۸ آبان /۳۰ اکتبر) پس از جلسه هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران، گزارش‌های اخیر درباره بدرفتاری ماموران امنیتی با فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را رد کرد و مدعی شد که مطالب منتشر شده در این باره “جوسازی و حاشیه‌سازی رسانه‌ای” هستند.

وزیر دادگستری ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تشکیل “کمیته رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد” در دولت گفت: «چنین چیزی درست نیست و دولت هرگز وارد این گونه مباحث نمی‌شود.»

این در حالی است که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود که برای رفع حصر خانگی رهبران جنبش سبز و آزادی زندانیان سیاسی تلاش خواهد کرد.

هشدار خاتمی

در همین حال محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران نیز روز چهارشنبه، ۸ آبان در دیدار با شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی در اظهاراتی ضمن اشاره به محدودیت‌ها و موانع پیش روی دولت ابراز امیدواری کرد که حسن روحانی حرف‌های خود را فراموش نکند و به وعده‌هایی که داده عمل کند.

رئیس جمهور پیشین ایران در عین حال تاکید کرد که گروه‌هایی در داخل کشور تلاش می‌کنند، حامیان حسن روحانی را از وی جدا کنند. خاتمی در این باره گفت: «می‌خواهند آقای رئیس جمهور را از عقبه‌اش جدا کنند و از طرفی چنان وانمود کنند که دولت ناکارآمد است. باید متوجه باشیم خیلی در زمین صاف و همواری راه نمی‌رویم.»

دیدار هادی خامنه‌ای با فرزندان موسوی

از سوی دیگر وب سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی خبر داده که هادی خامنه‌ای، برادر رهبر جمهوری اسلامی و از فعالان سرشناس اصلاح طلب با فرزندان موسوی و رهنورد دیدار کرده است.

هادی خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به شخصیت و سوابق میرحسین موسوی ابراز امیدواری کرد که «تجربه تلخ تحمل این رنج‌ها نتایج شیرینی برای همه مردم ایران داشته باشد و به زودی شاهد آزادی همه زندانیان سیاسی و محصورین باشیم.»
DW.DE

امیرارجمند: به جای عذرخواهی از ضرب‌وشتم دختران موسوی، داستان‌سرایی می‌کنند
اردشیر امیرارجمند در گفت‌وگو با دویچه وله اظهارات اخیر یک مقام وزارت اطلاعات درباره برخورد بین ماموران وزارت اطلاعات و دختران موسوی و رهنورد را “فرافکنانه و ادامه‌ برخوردهای کلیشه‌ای سال‌های گذشته” می‌خواند. (26.10.2013)
پرسش زندانیان سیاسی از حسن روحانی: امروز نقش دولت چیست؟
جمعی از زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران در دو نامه جداگانه از دولت حسن روحانی درخواست کردند به وعده‌های انتخاباتی و مسئولیت حقوقی خود در قبال نقض گسترده و سازمان‌یافته حقوق زندانیان و خانواده‌های آن‌ها واکنش نشان دهد. (27.10.2013)
وزیر دادگستری: عید غدیر گروه‌های مختلفی از زندانیان آزاد می‌شوند
به گفته مصطفی پورمحمدی «عفو زندانیان امنیتی و دیگر زندانیان عیدی دولت به ملت است». همزمان رئیس قوهَ قضائیه هشدار داده است که «برخی فتنه گران سال ۸۸ دوباره سر برآورده و قصد مصادره انتخابات خردادماه را دارند». (10.10.2013)
رفع حصر از موسوی و کروبی، چالشی پیش روی روحانی
دو سیاستمدار اصلاح‌طلب ابراز امیدواری کردند در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی رفع حصر شود. اما نماینده ولی فقیه در سپاه ورود روحانی به موضوع آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر را مشکل‌ساز خواند. (14.07.2013)