نماینده زن: زنان طلای خود را زیر پای رهبر بریزند!

ارسال کننده : آفای غلامرضا اخلاقی 7آبان 

خودنویس : فاطمه آلیا در نطق خود گفت: «اگر نیمی از زنان ایران طلاهای خود را زیر پای رهبری بریزند می‌توانیم تمام بانک‌های آمریکا را بخریم. فراموش نکنید که شما مردان خوش‌ذوق، در مناسبت‌ها برای دختران و همسران خود طلا می‌خرید.»


در حالی که رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد ایران، از «خزانه خالی»، «انبوه بدهی»، کسری بودجه ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی و منابع بودجه به شدت محدود و احتمال قطع یارانه‌ها سخن می‌گویند و روز پیش نیز حسن روحانی از «آمار و ارقام اقتصادی دهشتناک» سخن گفته بود، امروز یکی از نمایندگان زن مجلس، به این سخنان، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، امروز در نطق میان‌دستور خود، با اشاره به اظهارات اخیر حسن روحانی در مورد خالی بودن خزانه، خطاب به وی، گفت: «آقای رییس جمهور، موجودی کیف خود را برای خارجی‌ها رو نکنید.»

وی افزود: «رییس کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید که دولت را با پول کافی تحویل گرفته‌اید، ضمن این‌که اگر نیمی از زنان ایران طلاهای خود را زیر پای رهبری بریزند می‌توانیم تمام بانک‌های آمریکا را بخریم. فراموش نکنید که شما مردان خوش‌ذوق، در مناسبت‌ها برای دختران و همسران خود طلا می‌خرید.»

فاطمه آلیا هم‌چنین با اشاره به نزدیک شدن به ۱۳ آبان ماه، گفت: «به ویژه در سال جاری، ذکر سیاسی “مرگ بر آمریکا” باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که شعار “مرگ بر آمریکا” و سوزاندن پرچم این کشور امروزه یک حرکت انقلابی تلقی می‌شود. هم‌چنین ۱۳ آبان روز نظرسنجی برای ارتباط با آمریکا خواهد بود.»

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس هم‌چنین خطاب به روحانی، خواهان تعریف واژه «اعتدال» در اسرع وقت شد و گفت: «ولایت‌مدارانی که ۲۴ خرداد را رقم زده‌اند، می‌پرسند چه شد که در مشی اعتدال، مشکل و اولویت زنان، کشیدن قلیان و خوانندگی است؟ اعتدال را تعریف کنید تا مانند اصلاحات ذبح نشود. عده‌ای فضای سیاسی کشور را فضای اهانت به شهدا و عفاف و حجاب تلقی کرده‌اند و در روزنامه‌های زرد به ساحت امیرالمومنین(ع) جسارت می‌کنند. دیگران در روزنامه‌هایشان به حذف شعار مرگ بر آمریکا و عدم شرکت در مراسم ۱۳ آبان دعوت می‌کنند این ضرب‌آهنگ حرکت ارتجاعی به سمت لیبرالیسم و فمینیسم هشداردهنده است.»