مشکین شهر؛ یک دانش آموز در پی تنبیه بدنی راهی بیمارستان شد

هرانا

یک دانش آموز دختر در مشکین شهر در پی ضرب و شتم توسط معلم مدرسه راهی بیمارستان شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا. این دانش آموز که ‘آیناز حاتمیان’ نام دارد و پیشانی و یکی از چشمانش بشدت متورم شده است گفت: “معلم مرا مامور یاد دادن درس به همکلاسی‌ها کرده بود و چون آنها نتوانستند پاسخ صحیح به سوالات درسی بدهند عصبانی شده و مرا تنبیه کرد”.

این دانش آموز افزود: “آموزگار از گردنم گرفته و مرا به دیوار کوبید”.

پدر آیناز هم گفت: “آیناز پس از انجام سی تی اسکن و تشخیص پزشکان مبنی بر شکستگی جمجمه در مشکین شهر به بیمارستان فاطمی اردبیل اعزام شد”.

وی افزود: “پس از یک هفته بستری و درمان توسط پزشکان حال آیناز رو به بهبودی است”.

طاهر رسولی دادستان عمومی و انقلاب مشکین شهر نیز گفت: “با شکایت والدین دانش آموز آسیب دیده پرونده‌ای در این رابطه در دادگستری تشکیل شده و پرونده در دست پیگیری است”.

در این حال اسکندرزاده ، رییس روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: “هر گونه تنبیه بدنی دانش آموزان ممنوع بوده و در این مورد خاص نیز اگر موضوع به اثبات برسد با آموزگار متخلف برخورد خواهد شد”.

وی بیان کرد: “هنوز موضوع به اثبات نرسیده و ما منتظر اعلام نظر ارگان‌های رسمی در این باره هستیم ضمن اینکه رییس آموزش و پرورش بخش ارشق موضوع را با تمام جوانب در دست بررسی دارد”.

او با اشاره به تشکیل پرونده در دادستانی مشکین شهر گفت: “پرونده‌ای در این دادستانی تشکیل شده ولی هنوز حکمی صادر نشده است”.

بخش ارشق که روستای نولی بلاغی در آن واقع است از توابع مشکین شهر بود است.

پیش‌تر در تاریخ ۶ بهمن‌ماه سال جاری یک دانش آموز دیگر نیز در مدرسه‌ای در همدان در پی ضرب و شتم توسط معلم مدرسه راهی بیمارستان شده بود.

مطابق ماده ۷۷ آیین نامه انضباطی مدارس، اعمال هرگونه تنبیه دیگر از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع است.