معوقات مزدی پرستاران بیمارستان آزادی تهران

هرانا

پرستاران بیمارستان آزادی تهران از عدم پرداخت ۲ ماه اضافه کاری و تاخیر در پرداخت دستمزد خود خبر دادند و گفتند که پرستاران و کارکنان بخش خدمات عمومی بیمارستان نسبت به کاهش ساعات اضافه کاری نیز معترض هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا،، پرستاران بیمارستان آزادی تهران ضمن انتقاد از وضعیت پرداخت اضافه‌کاری‌هایشان می‌گویند؛ از آذر ماه حق اضافه‌کاری‌شان را دریافت نکرده‌اند و رئیس بیمارستان در پاسخ به درخواست کادر درمانی بیمارستان مبنی بر پرداخت حق اضافه‌کاری پاسخ مشخصی نداده است. این درحالی‌ست که پرسنل درمانی این بیمارستان نسبت به تاخیر در پرداخت دستمزد ماهانه انتقاد کرده و می‌گویند که دستمزدشان بیستم هر ماه به حسابشان واریز می‌شود”.

کادر پرستاری بیمارستان آزادی که زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تهران است، می‌گویند؛ “ما نسبت به درخواست خارج از شرح وظایف تعیین شده توسط وزارت بهداشت و درمان برای پرسنل انتقاد داریم”.

طبق اظهارات پرستاران این بیمارستان خصوصی؛ در بخش کولونوسکپی که باید پرستار در کنار پزشک گوارش کار کند، از بهیار استفاده می‌کنند یا در کنار پزشک جراح در اتاق‌های عمل از کمک‌بهیار استفاده می‌کنند. این درحالی‌ست که تعرفه همان بخش را از بیماران دریافت می‌کنند و در ازای این کار دستمزد آنان را نیز افزایش نمی‌دهند.

پرسنل این بیمارستان خصوصی که تعداد آنها به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد از قطع وعده‌های غذایی جمعی از پرسنل در یک سال گذشته نیز ناراضی هستند. طبق ماده ۱۵۱ قانون کار، کارفرما مکلف است برای کارگرانی که شرایط این ماده را دارا هستند غذای مناسب و ارزان قیمت تهیه کند. این در حالیست که طی ۳ سال گذشته تنها یک بار لباس کار به پرسنل بیمارستان تحویل داده است. به استناد ماده ۶۱ آیین نامه حفاظت و بهداشت عمومی در کارگاه‌ها، کارفرما موظف است در سال دو دست لباس کار به صورت مجانی در اختیار کارگر بگذارد اما بیمارستان آزادی از این کار سر باز می‌زند.

به گفته پرسنل این بیمارستان؛ قراردادهای کاری پرسنل به یک ماه و نیم تقلیل داده شده و کارکنان احساس عدم امنیت شغلی دارند.

طبق اظهارات منابع در بیمارستان آزادی؛ پرستاران و کارکنان بخش خدمات عمومی بیمارستان نسبت به کاهش ساعات اضافه‌کاری معترض هستند. این در حالی‌ست که حداقل دستمزد پرسنل درمانی کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و این مساله مشکلات معیشتی فراوانی برای آنان در پی داشته است.

در عین حال پرسنل بیمارستان آزادی نسبت به اجرایی نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در این بیمارستان خصوصی معترض هستند.