تعلیق کنسرت‌های حمید عسگری به دلیل اجرای کنسرت با خواننده زن

هرانا

فعالیت گروه و موسسه برگزار کننده کنسرت حمید عسگری توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد به حالت تعلیق درآمد. این اقدام در پی کنسرت ۱۰ بهمن ماه این خواننده در برج میلاد صورت گرفته است. در جریان این کنسرت نگین پارسا نوازنده گیتار و همخوان زن گروه، چند ثانیه پایانی از یک ترانه را تک خوانی کرده و پس از آن میکروفن وی قطع شده بود. حمید عسگری نیز در پی این اقدام میکروفن خود را در اختیار نگین پارسا قرار داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، دفتر موسیقی وزارت ارشاد با انتشار اطلاعیه‌ای فعالیت گروه و موسسه برگزار کننده کنسرت حمید عسگری را به حالت تعلیق درآورد.

در این اطلاعیه آمده است: “با توجه به تخلفات گروه حمید عسگری در اجرای اخیر، شورای رسیدگی به اجرای صحنه‌ای، موضوع را بررسی می‌کند و تا زمان بررسی و تصمیم‌گیری، فعالیت گروه و موسسه برگزار کننده به حالت تعلیق درمی‌آید”.

در جریان کنسرت اخیر این خواننده پاپ ایران که در تاریخ ۱۰ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شده بود، نگین پارسا، نوازنده گیتار و همخوان زن گروه، چند ثانیه پایانی از یک ترانه را تک خوانی کرده و پس از آن میکروفن وی قطع شده بود.

حمید عسگری در پی این اقدام و برای ادامه کنسرت پس از معرفی وی، میکروفن خود را در اختیار این همخوان زن نیز قرار داده بود.

دی ماه امسال نیز علی قمصری، نوازنده تار و آهنگساز ایرانی به دلیل اجرای کنسرت با “هاله سیفی زاده” خواننده زن ممنوع الفعالیت شد.آقای قمصری در این خصوص گفته بود که “ممنوع شدن فعالیت من در ایران را به صورت شفاهی ابلاغ کردند، ظاهرا حکم رسما به دفتر موسیقی نیز ابلاغ شده است و همه اجراهای من تا اطلاع ثانوی لغو شده‌اند”.

این آهنگساز و نوازنده در ادامه اظهار داشت که از تصمیمش برای به کار بردن صدای خواننده زن در کنسرت پشیمان نیست.

پیش از آن نیز نیز محمد رحمانیان، نمایشنامه‌ نویس، کارگردان تئاتر و مدرس تئاتر ایرانی در دادسرای ۲۱ ارشاد تهران بازداشت و ساعاتی بعد با قرار وثیقه آزاد شد. بازداشت وی در ارتباط با حواشی نمایش “پیکان جوانان” بوده و پیشتر گفته بود شکایت مطرح شده به دلیل تک خوانی زن در این نمایش و ایراداتی است که به نمایش گرفته اند اما اعلام داشتم که به هیچ عنوان تک‌خوانی زن نداشتیم بلکه دوخوانی بوده است.

لازم به ذکر است که اگرچه خوانندگی زنان در ایران منع قانونی صریحی ندارد، اما طی ۴۰ سال گذشته شمار زیادی از هنرمندان به خاطر کار با خوانندگان زن یا مشخص بودن صدای زن در کارهای‌شان ممنوع‌الفعالیت شده‌اند.