یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی؛ بیش از ۲۱ هزار تماس در ارتباط با کودک و همسر آزاری

هرانا

به گفته معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی و حدود ۱۰ هزار تماس در ارتباط با همسر آزاری بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور شامگاه چهارشنبه در حاشیه سومین همایش تجلیل از خیران موسسه راه فرشتگان آسمانی شیرخوارگاه قزوین در جمع خبرنگاران این استان اظهار کرد: سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این خصوص گفت که بیشتر این تماس ها مشاوره در زمینه آسیب‌های اجتماعی و عمدتا مشورت برای مسائل خانوادگی بوده و حدود ۱۱ هزار مورد کودک آزاری و حدود ۱۰ هزار مورد همسر آزاری بوده است.

مسعودی فرید همچنین گفت که سال گذشته از بیش از ۷ هزار مورد اقدام به خودکشی در کشور توسط عوامل اورژانس اجتماعی پیشگیری شده است.

با این حال آمار ۷ هزار نفری ارائه شده صرفا در ارتباط با موارد پیشگیری شده، از بین موارد اقدام به خودکشی گزارش شده به این سازمان بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته اورژانس اجتماعی کشور با همکاری وزارت بهداشت نسبت به پذیرش ۸۲۵ کودک و نوزاد دارای مادر معتاد اقدام کرده که ۵۰ درصد افراد به خانواده‌های نسبی و سببی دارای صلاحیت برگردانده شده‌اند و مابقی در مراکز  شبانه‌روزی نگهداری و حمایت می‌شوند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: تا پایان سال ۹۵، ۱۹۶ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه‌اندازی شده بود که در سال ۹۶، ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی به کشور اضافه شد و امسال هم ۱۵ مرکز راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در بودجه‌های سنواتی، سازمان برنامه و بودجه باید به بهزیستی نگاه ویژه داشته باشد و ۱۰۰ درصد بودجه دستگاه های حمایتی تخصیص یابد.