امروز می‌خواهند زنان را از مسئولیت خاص خود جدا کنند

مهر

امام جمعه مرند نسبت به تلاش برخی برای جدا کردن زن از مسئولیت خاص خود و مهره گذاری در جای دیگر هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت زاده، ظهر امروز در اولین جشنواره تجلیل از بانوان برتر فرهنگی شهرستان مرند که با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مردم مرند و جلفا و شبستر در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی در تالار معلم برگزار شد، با اشاره به اینکه نگاه دین به انسان، آسمانی است، ابراز داشت: با پیشرفت صنعت و ابزار تبلیغی، انسان را به عنوان ابرازی برای خود قرار داده اند و تحلیل مادی نسبت به همه چیز می شود.

وی با اشاره به ضرورت تکریم شخصیت زن اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) نقش موثری در تاریخ اسلام داشتند و این ها الگویی برای زنان هستند.

امام جمعه مرند با تاکید بر اینکه ما نیاز به الگوبرداری از غرب نداریم، تاکید کرد: امروز می خواهند زنان را از مسئولیت خاص خود جدا کرده و در جای دیگری مهره گذاری کنند.

حجت الاسلام نعمت زاده اذعان داشت: بانوان بعد از انقلاب اسلامی، در عرصه های دانشگاهی و بین المللی نقش خوبی ایفا کردند، اما مسئولیت اصلی زن، انسان سازی و تربیت انسان است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی در داخل کشور بدون اینکه بدانند اهداف فمنیستی غرب را دنبال می کنند، آن ها ابتدا به جنیست و پوست و رنگ زن نگاه کرده و سپس انسانیت آن را می بینند.

وی با اشاره به نامه چارلی چاپلین به دخترش عنوان کرد: دختر چاپلین در مراسمی رقص می کند که حضار او را تشویق می کنند که به دنبال آن پدرش در نامه ای به او می نویسد که آن ها به خاطر پوست و رنگ و زیبایی تو را تشویق می کنند.