مبارزه با حجاب و عفاف در صدر برنامه‌های استعمارگران قرار گرفته است

فارس

امام جمعه ماکو گفت: مبارزه با حجاب و عفاف دختران و زنان مسلمان در سال‌های گذشته در صدر برنامه‌های استعمارگران غربی و دولت‌های دست‌نشانده غرب بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب (س) اسوه صبر و وفا بر شیعیان و رهروانش، اظهار کرد: حضرت زینب(س) در پاسداری از عفت و عصمت، سرآمد دختران روزگار بود و با الهام از پیام قرآن و پیامبر(ص) حجاب را مانند گوهری ارزشمند برای یک زن مسلمان می‌دانست.

وی افزود: امروز زنان و دختران، باید حضرت زینب را برای خود الگو قرار دهند و با حجاب قرآنی یعنی چادر، که یک حجاب کامل است، در منظر نامحرم ظاهر شوند.

امام جمعه ماکو گفت: در نظام اسلامی کارکنان ادارات دولت و موسسات خصوصی باید قانون حجاب و عفاف را رعایت کنند و اگر در بعضی از ادارات این قانون رعایت نمی‌شود، یا به خاطر بی‌کفایتی مسوول آن اداره است و یا اینکه اصلا مسوول آن اداره به حجاب و عفاف اعتقادی ندارد و در هر دو صورت باید آن مسوول کنار گذاشته شود و به جای آن، یک مسئول انقلابی و متعهد انتصاب شود.

بی‌حجابی بزرگترین حربه دشمن برای دین زدایی

وی بیان کرد: مبارزه با حجاب و عفاف دختران و زنان مسلمان در سال‌های گذشته در صدر برنامه‌های استعمارگران غربی و دولت‌های دست‌نشانده غرب بوده است.

هاشمی تصریح کرد: معماران فرهنگ فساد برای زیر سلطه قرار دادن مسلمانان، ابتدا به مقابله با حجاب زنان پرداختند و زمینه را برای اشاعه فساد و فحشا فراهم ساختند و سپس با استفاده از زر و زور و تزویر بر آنها هجوم آوردند و زمام تمام امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی کشورها را به دست گرفتند و منابع مادی و معنوی آنها را تاراج کردند.

فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ اسلامی مغفول مانده است

وی عنوان کرد: امروز دشمن سعی می‌کند از طریق شکبه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حجاب و عفاف را از زنان دختران ما بگیرد و از این طریق بتواند به فرهنگ دینی و نظام اسلامی ضربه وارد کند.

هاشمی اظهار کرد: مقام معظم رهبری از این هجمه‌ دشمن به عنوان تهاجم فرهنگی و گاهی به ناتوی فرهنگی و در نهایت از آن به عنوان جنگ نرم یاد می‌کند.

امام جمعه ماکو تاکید کرد: امروز همه‌ ما در مقابل این بدحجابی، بی‌عفتی و بی‌بندباری مسوول هستیم اما متاسفانه فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ اسلامی مغفول مانده است و یقینا مسوولان و مردم جزای این بی‌توجهی به این فریضه‌ الهی را خواهند دید.

پرتاب سه ماهواره جدید ایرانی به فضا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

وی بیان کرد: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و جشن ۴۰ سالگی انقلاب، قرار است سه ماهواره جدید ایرانی به فضا پرتاب شوند که این رویداد، از حالا موجب عصبانیت دشمن شده و چنین ادعا می‌کنند که این اقدام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: واکنش‏‌های عصبی آمریکا نسبت به دستاوردهای فضایى ایران، کاملا قابل درک بوده و چون برای آمریکا بسیار سخت و سنگین است که ببینند بعد از چهار دهه تحریم و تهدید و فشار، ایران به این پیشرفت‏‌ها دست به پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این پیشرفت شامل یک پیام مهم و راهبردی است و آن عبارت از این است که، هر کشوری می‌تواند هم استقلال سیاسی داشته باشد، هم به آمریکا وابسته نباشد و هم از آن نترسد و هم در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند.