آرامش روحی ارمغان بزرگ حجاب و عفاف/ حجاب به زنان مسلمان هویت می‌دهد

باشگاه خبرنگاران جوان

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: حجاب ثمراتی برای فرد دارد و معرف زنان مسلمان به جهانیان است که باعث هویت بخشی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: تنها عاملی که باعث می‌شود یک خانم بدون حرف زدن خود را به همه معرفی کند، مسئله پوشش است و ما در تنظیم شعائر برای سیدالشهدا در ماه محرم لباس مشکی می‌پوشیم. هنگامی که شما با لباس مشکی در خیابان راه می‌روید مسلمان‌ها متوجه خواهند شد که این فرد عزادار است ولی افرادی که پیرو این مکتب نیستند نمی‌دانند علت انتخاب این رنگ چیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد حسینی مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئله عفاف و حجاب گفت: با توجه به آیه 59 از سوره مبارکه احزاب در قرآن کریم ما اهمیت مسئله حجاب را می‌فهمیم، حجاب مسئله‌ای است که بزرگترین نتیجه آن حیا، عفاف و پاکدامنی است؛ امروزه در دنیا با علمی به نام زبان بدن مواجه هستیم که بخشی از روحیات، سلایق، تدبیر و مدیریت فردی انسان‌ها را نشان می‌دهد.

اثبات زبان بدن در حوزه روان شناختی

وی افزود: شما با زبان بدن کاملا متوجه خواهید شد که یک فرد منظم است، لباس مرتبی دارد و هارمونی را در لباس پوشیدن رعایت می‌کند و یا یک فرد کاملا نامنظم و شلخته است؛ مسئله زبان بدن کاملا از لحاظ روانشناسی و روان شناختی ثابت شده است و  با انسان‌ حرف می‌زند.

میوه و ثمره شیرین حجاب برای انسان‌ها/ پوشش نماد زنان مسلمان در بین جوامع

حجاب، معرف یک زن مسلمان

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار کرد: تنها چیزی که زن مسلمان را به همه انسان‌های کره زمین حتی در صورت نداشتن زبان مشترک و تفاوت‌های دیگر از قبیل موقعیت جغرافیایی، تفاوت نگاه و سلیقه  معرفی می‌کند، حجاب است.

میوه و ثمره شیرین حجاب برای انسان‌ها/ پوشش نماد زنان مسلمان در بین جوامع

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: حجاب میوه‌ای به نام پیشگیری از شیوع فحشا و منکر دارد، علاوه بر این فرد هم دارای هویت می‌شود؛ زیرا معمولا انسان‌ها هنگامی که می‌خواهند به سمت گناه بروند در انتخاب افراد  برای گناه، به ظاهر او نگاه می‌کنند؛ اگر ظاهر دور از عرف داشته باشد به سمت او جذب می‌شوند و هرچه این ظاهر آراسته تحریک کننده ‌تر باشد، بیشتر جذب خواهند شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مواردی که باعث هویت دادن به فرد و هویت پیدا کردن او در اجتماع می‌شود، مسئله پوشش است و این پوشش عامل مهمی است که باعث می‌شود میل هوس بازان نسبت به فرد کم شود و در نهایت آرامش روحی و روانی برای فرد به ارمغان می‌آورد.