بيانيه‌ی‌انجمن‌های مدنی شهرستان مريوان در ارتباط با مرگ مشکوک سحر چوینی در دانشگاه‌علوم پزشکی همدان

ارسال کننده خبر : manijeh a r

images
آژانس کُردپا: شماری از تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان مریوان در ارتباط با حادثه‌ی مرگ مشکوک دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیانیه‌ی مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه، نظر مردم، مسئولان قضایی و کشوری به نسبت ٥ مورد درباره‌ی حادثه‌ی مرگ سحر چوینی جلب گردیده است.

بیانیه‌ی ٥ انجمن مدنی مریوان که در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفته است درپی می‌آید:

مردم شريف مريوان!

همانطور که‌مستحضريد، در چند روز گذشته‌خبر مرگ مشکوک دانشجوی پرستاری دانشگاه‌علوم پزشکی همدان “سحر چوينی”، جامعه‌ی فرهنگی و مدنی شهرستان مريوان و به‌شکل اولی‌تری منطقه‌را در فضایی از تأ‌لم و تأثر فرو برد و موجب خلق شرايطی از يأس و تنفر و بدگمانی از وضعيت اجتماعی و آموزشی حاکم بر دانشگاه‌های کشور گرديد. ما به‌عنوان انجمن‌های مردم‌نهاد شهرستان مريوان، ضمن ابراز همدردی عميق با خانواده‌ی داغدار اين عزيز از دست رفته‌و تسلیت به جامعه‌ی دانشجویی و فرهنگی کشور، نظر مردم و مسئولان قضائی و کشوری را نسبت به‌موارد ذيل جلب می‌نماييم:

١- با عنايت به‌ فرمايشات اخير رياست محترم قوه‌ی قضائی مبنی بر بی‌طرفی کامل قضات کشور در بررسی پرونده‌‌ها و صدور رأی و با توجه‌به‌حساسیت‌های به‌وجود آمده‌در سطح شهرستان و منطقه، جهت تنوير افکار عمومی و اثبات عدالت محوری قوه‌ی قضائيه‌، دستور عاجل در شفاف‌سازی روند قضائی پرونده‌صادر فرمايند.

٢- با توجه به جوسازی‌های رسانه‌ای که احتمالاً به قصد تأثير بر روند پرونده صورت می‌گيرد، از تمامی رسانه‌های منطقه‌ای و کشوری انتظار داريم بدون فضاسازی رسانه‌ای و بدور از هر شائبه‌جناحی، از هرگونه‌اظهارنظر غيرکارشناسی و خارج از چارچوب قضائی، جداً خودداری نموده و تا روشن شدن زوايای پنهان پرونده‌، از جوسازی‌های بی‌مورد پرهيز کنند.

٣- از نماينده‌ی‌محترم شهرستان مريوان در مجلس شورای اسلامی و نيز مجمع نمايندگان کُرد انتظار عاجل داريم، در تسريع روند بازپرسی و قضائی، پيگيری‌های لازم را به عمل آورند.

٤- انتظار می‌رود جامعه‌ی دانشجویی و نهادهای مدنی پيگير اين مسأله، ضمن پرهيز از هرگونه‌پيشداوری و شايعه‌‌پراکنی، پيگير روند حقوقی پرونده‌باشند.

٥- بدون شک بی‌تفاوتی و عدم شفافيت در روند قضائی چنين حوادث ناگواری، موجب سلب اعتماد و افکار عمومی نسبت به‌محيط آموزشی دانشگاه‌ها و به‌طبع آن وارد شدن خدشه‌به‌امنيت روانی خانواده‌‌ها و جامعه‌خواهد شد.

اعتقاد ما براين است که شفاف‌سازی روند قضایی آرامش را به محيط ملتهب جامعه بازگردانده و به کاهش پيامدهای اجتماعی اين حادثه‌ی ناگوار می‌انجامد.
http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=12522