بازیگر زن سینما به دادسرای تهران احضار شد

ایران پرس نیوز

خبرگزاری فارس روز یکشنبه ۱۸ آذر (نهم دسامبر) از احضار مهناز افشار به دادسرای تهران خبر داد. به نوشته این خبرگزاری، دادستانی تهران مهناز افشار را به دلیل “مداخله در امور پزشکی و معرفی و تبلیغ یک آمپول خطرناک برای معتادین در فضای مجازی” برای ادای پاره‌ای از توضیحات به دادسرای تهران احضار کرد.

مهناز افشار، بازیگر سرشناس سینمای ایران، چندی پیش در کانال اینستاگرام خود آمپول “نالوکسان” را برای جلوگیری از سوء‌مصرف موادمخدر تبلیغ کرد.

وزارت بهداشت اما به این تبلیغ واکنش نشان داد و اعلام کرد که این آمپول داروی خطرناکی است و “بهتر است سلبریتی‌ها دارو و درمان را به اهلش واگذار کنند”.

در همین رابطه یک داروساز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت تجویز صحیح و به موقع این دارو می‌تواند جان یک فرد مسموم به مواد مخدر هم‌خانواده تریاک نظیر مورفین، متادون، هروئین و فنتانیل را که قادر به تنفس نیست و در آستانه مرگ قرار گرفته، نجات دهد.

با وجود این، او اضافه کرد: «تزریق خودسرانه نالوکسان بسیار خطرناک است و می‌تواند عوارض متعددی به دنبال داشته باشد. ضمن اینکه این دارو تاثیری در رفع مسمومیت با داروهای خواب آور مانند کلونازپام و مواد محرک مانند کوکائین، اکستازی، شیشه و … ندارد.»