دادگاه تجدیدنظر؛ محمود معصومی و الهام رسولی به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند

هرانا

محمود معصومی و الهام رسولی باغی، دو کنشگر مدنی ساکن تهران توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ترتیب به ۱۲ سال حبس و ۵ میلیون تومان جریمه نقدی بدل از یک سال حبس محکوم شدند. حکم صادره طی روز جاری به آنها ابلاغ شده است. این افراد پیش‌تر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به ۱۲ و ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود معصومی و الهام رسولی باغی، دو کنشگر مدنی ساکن تهران توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر به ترتیب به ۱۲ سال حبس و ۵ میلیون تومان جریمه نقدی بدل از یک سال حبس محکوم شدند. این حکم طی روز جاری به آنها ابلاغ شده است.

یک منبع نزدیک به این دو فعال مدنی با تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت این دو شهروند که دادگاه تجدید نظر آنان در تاریخ ۱۴ شهریورماه سال جاری برگزار شده بود هم اکنون با تودیع قرار وثیقه آزاد هستند.

این دو کنشگر مدنی پیش‌ از این در تاریخ ۳ شهریور ۱۳۹۶، به همراه الهام رسولی باغی دیگر کنشگر مدنی ساکن تهران در یک پرونده مشترک به دلیل حضور در تجمعات اعتراضی، ارتباط با خانواده‌های زندانیان بازداشت شده و توهین به رهبری محاکمه و به حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به تحمل ۱۲ و ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

محمود معصومی، در تجمعی در اعتراض به فساد اداری در ایران در مقابل ساختمان لاستیک دنا در تهران مورخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ بازداشت شده بود.

قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران وی را مورد بازجویی قرار داد و با پایان دوره تحقیق، مورخ ۲۴ خردادماه همان سال با قید وثیقه آزاد شد.

قاضی مقیسه با پایان رسیدگی جلسه محمود معصومی را مجرم شناخت و حکم به محکومیت ایشان صادر کرد.

در گردش کار این پرونده در خصوص ایشان عیناً آمده است “بر اساس گزارش قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، نامبرده از سال ۹۴ با حضور در اجتماعات غیرقانونی مراسم مربوط به معدومین (اعدام شدگان) با افرادی از فتنه گران ارتباط برقرار می نماید و اقدام به راه اندازی گروه در جهت حضور در تجمعات غیرقانونی و شعارنویسی علیه نظام نموده و حضور در تجمعات و اقدام در جهت راه اندازی تجمعات غیرقانونی را ناشی از احساس مسئولیت خود در قبال معدومین و خانواده‌های آنان می‌داند.”

در جای دیگری از همین گردش کار اشاره شده است “در دفاع از محکومین فتنه اقدام به صدور بیانیه و نامه نویسی می‌نماید. اقدام به شعارنویسی علیه مقام معظم رهبری به دیوارهای شهر می‌نماید. اقدام به سوزاندن تصویر حضرت امام خمینی در منزل خود نموده و تصاویر آتش زدن عکس حضرت امام را در شبکه لاین نشر می‌دهد. در مخالفت با اعدام منافقین در سال ۶۰ به حضرت امام با الفاظ سخیف اهانت می‌نماید.”

آقای معصومی به حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب از بابت اجتماع و تبانی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، از بابت توهین به مقدسات اسلام به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت توهین به رهبری به تحمل ۲ سال حبس تعزیری، مجموعاً ۱۲ سال با احتساب ایام بازداشت محکوم شد. خانم رسولی باغی نیز به پرداخت ۵ میلیون تومان جریمه بدل از یکسال حبس محکوم شد.