هنگامه شهیدی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد

هرانا

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی از محکومیت موکلش به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس خبر داد و گفت که این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، مصطفی ترک همدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا اظهار داشت: “با توجه به محرمانه بودن فرایند رسیدگی و امنیتی بودن پرونده از بیان جزئیات رأی دادگاه معذور هستم”.

این وکیل دادگستری ادامه داد: “به طور اجمالی، موکلم علاوه بر محکومیت به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس به ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی همچنین خروج از کشور محکوم شده است”.

ترک همدانی ابراز امیدواری کرد که در مرحله تجدید نظر نسبت به این بخش از حکم شهیدی، حکم برائت صادر شود.

لازم به اشاره است که مصطفی ترک همدانی پیشتر اعلام کرده بود که مدتی قبل دادگاه رسیدگی به اتهامات موکلم در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب برگزار شد و قاضی آخرین دفاعیات را از شهیدی اخذ کرد.

لازم به یادآوری است که پیشتر مصطفی ترک همدانی درگفت‌وگو با ایسنا گفته بود که “پس از ارسال پرونده به دادگاه، به عنوان وکیل مدافع خانم شهیدی مراجعه کردم ولی قاضی دادگاه وکالتم را قبول نکرد و به همین دلیل علیه این قاضی که به طورغیرقانونی وکالت وکیل دادگستری را نپذیرفته در دادسرای کارکنان دولت و هم در دادسرای انتظامی قضات شکایت کردم”.

بر اساس این گزارش، دادستانی تهران سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: “متهم مذکور که تحت تعقیب قضایی بوده و توسط مأمورین پلیس در حالی که از ماسک برای مخفی ماندن، از دید مأمورین استفاده می‌کرد دستگیر و به زندان معرفی شد“.

گفتنی است که پیشتر گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای خشونت و بازداشت خودسرانه‌ی شهروند‌ خبرنگاران را به هنگام اعتراضات در تهران و همچنین بازداشت دوباره هنگامه شهیدی را محکوم کرده بود.

لازم به یادآوری است که این روزنامه نگار پیش‌تر در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۵ به اتهام ارتباط با یک رسانه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در مشهد بازداشت شده بود. مصطفی ترک همدانی، وکیل خانم شهیدی مدتی بعد اظهار کرد مرجع دستگیری خانم شهیدی شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران و وزارت اطلاعات شاکی وی است.

در نهایت هنگامه شهیدی پس از حدود ۶ ماه بازداشت موقت در تاریخ ۷ شهریور سال گذشته با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.